vi3t Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Jeg har hatt problemer med dugg på frontlykta i en god stund nå, men i det siste har jeg slitt å få de bort. Ettersom duggen går bort, så sitter det hvite flekker (sånn som frontruta di blir ved våt vei). Den var sånn på starten, men etterhvert har duggen bare "blitt igjen", selv om det er tørt der inne. Det er jo neste umulig å bryte opp frontlykta uten å få den ødelagt, ser at mange andre på de andre forumene har prøvd det, det ser ikke ut .. Noen som har en løsning på hvordan jeg skal få gjort det? Jeg tenkte å demontere den fra bilen, få spyle med høytrykkspyler inni hulene, så blåse den tørr med hårføner..
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Prøv å ta av lokket på innside hvor du bytter pærer å kjør på med litt føner. Hvis pakningen er ok og den har vært åpnet ved fuktig vær kan du jo ha fanget fuktig luft inni der, skal egentlig være ganske tett der
StevieG Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Hadde samme problemet på min E91. Jeg fikk bort duggen til slutt etter at jeg tok dekslet bak på lykten, og tørket lykten skikkelig med en varmluftspistol og monterte nye deksel bak på lyktene (del nr 7 på bildet under). klipsene knekker ofte hvis man er litt grøvlete ved pærebytte. Er klipsene knekt tetter ikke gummipakningen skikkelig mellom dekslet og lykten og du vil aldri få bort duggen, siden nytt vann trenger inn sakte men sikkert.. Har du adaptive lykter vil også ALC styreenheten (del nr 3 på bildet under) etterhvert fylles med vann og kortslutte, dette gjelder i allefall på pre-face E9x. usikker på hvor den sitter på E9x Lci.
vi3t Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Skrevet Februar 9, 2015 Prøv å ta av lokket på innside hvor du bytter pærer å kjør på med litt føner. Hvis pakningen er ok og den har vært åpnet ved fuktig vær kan du jo ha fanget fuktig luft inni der, skal egentlig være ganske tett der Har hatt den fuktigheten på innsiden en stund nå. Tok og fønet det en stund, men det hjalp fint lite. Det har kommet en hinne på innsiden som minner meg om saltløsning som sitter igjen på biler på vinteren. Legger ved et bildet så skjønner kanskje dere bedre. Hadde samme problemet på min E91. Jeg fikk bort duggen til slutt etter at jeg tok dekslet bak på lykten, og tørket lykten skikkelig med en varmluftspistol og monterte nye deksel bak på lyktene (del nr 7 på bildet under). klipsene knekker ofte hvis man er litt grøvlete ved pærebytte. Er klipsene knekt tetter ikke gummipakningen skikkelig mellom dekslet og lykten og du vil aldri få bort duggen, siden nytt vann trenger inn sakte men sikkert.. Har du adaptive lykter vil også ALC styreenheten (del nr 3 på bildet under) etterhvert fylles med vann og kortslutte, dette gjelder i allefall på pre-face E9x. usikker på hvor den sitter på E9x Lci. lykt e90.jpg Har heldigvis ikke adaptive lykter. Men skal bytte det lokket, knakk den ene når jeg skulle føne den :/
Reef89 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Det ligger milliarder av slike tråder/innlegg. Bruk søkefeltet!
vi3t Skrevet Februar 10, 2015 Forfatter Skrevet Februar 10, 2015 Kanskje det. Men jeg fant ingen om hinne inne på innsiden av lyktglasset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå