Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E39 520i er nok litt slapp men det fungerer jo helt fint. Jeg har vært kjempefornøyd og da har det vært helhetsinntrykket som gjorde susen. Har en 320i E46 og den går akseptabelt greit men som kjent er jo m52 motoren ganske dau hva gjelder dreiemoment så du må godt opp i forbruk og turtall for at ting skal skje selv om en har vanos på innsug. Om det da ikke er M54 motoren som har vanos på inn og ut. Mer fleksibel motor med marginalt bedre momentkurve.

Jeg ville godt for et skikkelig effektanlegg med mindre mottryk, lar bilen puste litt bedre og ikke minst gir tilbake litt av den gode gamle E34 lyden

Skrevet (endret)

E39 520i er nok litt slapp men det fungerer jo helt fint. Jeg har vært kjempefornøyd og da har det vært helhetsinntrykket som gjorde susen. Har en 320i E46 og den går akseptabelt greit men som kjent er jo m52 motoren ganske dau hva gjelder dreiemoment så du må godt opp i forbruk og turtall for at ting skal skje selv om en har vanos på innsug. Om det da ikke er M54 motoren som har vanos på inn og ut. Mer fleksibel motor med marginalt bedre momentkurve.

Jeg ville godt for et skikkelig effektanlegg med mindre mottryk, lar bilen puste litt bedre og ikke minst gir tilbake litt av den gode gamle E34 lyden

Pre-facelift E46 har M52TU motor, dvs dobbel vanos. Ikke enkel som du skriver.

Det er hovedsaklig det økte motorvolumet man merker på B20 vs B22.

Endret av CrZyWiz
Skrevet

Jeg har en TU motor på min ja men E39 hadde det ikke på alle, du må opp i modell 1999+ for å få den teknisk oppgraderte varianten, var igrunnen hovedpoenget mitt.

Alexander.skaar: Er jo bare å prøvekjøre de forskjellige så kan du jo gjøre opp egen mening. Den du viser til er nok en oppgradert maskin som jeg har i min E46. Konge motor men best med manuell gir  :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...