Gå til innhold

E36 bilen trekker seg til sidene når jeg bremser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som kan fortelle hva som er feil når bilen trekker seg til sidene når jeg bremser?. Ser tydelig att rattet styrer seg selv under bremsing

Takker for svar

Skrevet (endret)

Forskjellig bremsekraft på sidene dine der du :P
Ta av hjulene og sjekk klossene og calipper. Sjå etter lekkasjer på bremseslanger samtidigt.
Eg ville tatt av calipperene og testa dei. Sjå om dei henger seg opp/moden for bytting o.l

Det er det første eg ville ha gjort. Noken andre med innspill? 

edit: Trekker den til begge sidene tilfeldigt eller kun eine?

http://www.auto-repair-help.com/auto_diagnostics/my_car_pulls_when_braking.php

Endret av Sammyen
Skrevet

Bremsene foran som står for hovedparten av bremsingen, så rimelig å anta at det kan være noe der. Da er det siden som bremser mest man trekkes til, ergo vil dårlige bremser på høyre side føre til at bilen drar mot venstre og vice versa. Jeg hadde en kaliper bak som hadde komplett rustet fast, men merket ikke noe til trekk ved bremsing, så om det er godt merkbart er det nok foran.

Kan være flere syndere, som regel mangel på belegg (kloss/skive) eller hengende kaliper.

Skrevet

det som er avgjørende her er om det er til samme side hver gang, og hvor hardt du må holde i mot i rattet.

Spor i veien vil jo føre til at rattet dras en eller annen vei når man bremser

Skrevet

Har bytta de bakre forringene på fram bære armer til powerflex. Og powerflex forringer i bikkje beina. Hva mer av forringer er på forstilling?

Skrevet

I rekkefølge jeg ville sjekket det.

1. Dekktrykk likt på begge sider?

2. Differanse i bremsekraft mellom akser og høyre venstre. Sjekk bremsebelegg og bremser generelt. Smuss på skiven?

3. Generell Understellskontroll + demper og fjør med hjulstillingssjekk (Endeledd + castervinkel)

Skrevet

Kan ikke vært noe galt med fjærer og demper. senke settet er relativt nytt, kanskje 6 mnd gammel. når jeg prøver å jynge litt på hver side forran for å sjekke om bilen jynger eller blir stiv med en gang. den jynger ihvertfall ikke. så dem er like stive

Skrevet

Har du sjekket at spissingen er i orden da? Skjer det kun ved nedbremsing og er det til samme side hver gang?

Skrevet

skjer begge sider. bilen har hatt 4-hjuls kontroll. gjorde det når jeg satt på senke sett. noe rart er det ihvertfall med styringen på den bilen. noen ganger er rattet hardt og noen ganger helt fint. så mistenker gåen tannstang også. blir vell å ta en grundig sjekk på den snart og handle inn deler. det lekker en del fra tannstang. bilen drar seg noen ganger til sidene også på tørr asfalt under bresming, så er ikke tvil om forksjellig bremse kraft. må liksom tråkke inn brems pedalen litt mere en vanlig for å få den til å stoppe helt opp. har oppdaget att det suser bak ved bremse slange også. er det vanskelig å bytte bremse slange på trommel? eller er det wire der?

Skrevet
  På 3.2.2015 den 19.45, E.C. skrev:

Får vel ikke justert noe caster foran på E36 da. Bare spissing.

Nei det stemmer, men du kan finne ut om den er skjev som følge av en skade. Så kan den manipuleres med spissing som du sier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...