Engineer Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Slo til på en 2014 modell 520 xdrive touring hos Autostrada i forrige uke Denne er gått 5500 km. Ville tilbake til stasjonsvogn og xdrive har jeg aldri hatt. Mye fint utstyr som er kjekt å ha Sølv fargen er meget delikat synes jeg siden man får fram M sport detaljene Utstyrskoder: Model description 520d xDriveMarket EuropaType 5J51E-Code F11 (MUE)Chassis TouringSteering linksDoors 5Engine N47D20O1 - 2,00l (135kW)Drive AllradTransmission automatischBody color Glaciersilber Metallic (A83)Upholstery Leder Dakota/schwarz Exklusivnaht (LCLZ)Production date 21.03.2014Assembled in DingolfingCode Serienausstattung Standard EquipmentS1CCA Auto Start Stop Funktion Auto start/stop functionS1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy RegenerationS316A Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanismS4U2A Eco pro Driving experience switch incl. ECO PROS548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometerS851A Sprachversion deutsch Language version GermanCode Sonderausstattung Optional EquipmentS1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehiclesS1CBA CO2 Umfang CO2 packageS230A Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specificS248A Lenkradheizung Steering wheel heaterS258A Bereifung mit Notlaufeigenschaften Tire with run-flat functionalityS2NBA BMW LM Rad M Doppelspeiche 351 BMW LA wheel, M Double Spoke 351S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainerS2TEA Automatikgetriebe mit Schaltwippen Automatic transmission with gearshift paddlescreated on: www.bmwarchiv.orgData for vehicle identification number: WBA5J510X0D076555Code Sonderausstattung Optional EquipmentS2VBA Reifendruckanzeige Tyre pressure control (TPC)S302A Alarmanlage Alarm systemS320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model letteringP337A M Sportpaket M Sports packageS3ACA Anhängerkupplung Trailer couplingS3AGA Rückfahrkamera Reversing cameraS3ATA Dachreling Aluminium satiniert Roof rail, aluminum, satin finishS402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roofS423A Fussmatten Velours Floor mats, veloursS428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kitS431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dipS481A Sportsitz Sports seatS488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passengerS494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passengerS4MRA Interieurleisten Aluminium Hexagon Interior strips, aluminum hexagonS4URA Ambientes Innenlicht Ambient interior lightingS4UYA Ski- und Snowboardtasche Ski and snowboard caseS502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning systemS508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive HeadlightsS534A Klimaautomatik Automatic air conditioningS5A1A LED Nebelscheinwerfer LED Fog lightsS5ACA Fernlichtassistent High-beam assistantS5ASA DRIVING ASSISTANT DRIVING ASSISTANTS609A Navigationssystem Professional Navigation system ProfessionalS610A Head-Up Display Head-up displayS654A DAB-Tuner Radio Bavaria C IIIS676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker systemS698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVDS6ACA Intelligenter Notruf Intelligent emergency callS6AEA TeleServices TeleServicesS6AKA ConnectedDrive Services ConnectedDrive Servicescreated on: www.bmwarchiv.orgData for vehicle identification number: WBA5J510X0D076555Code Sonderausstattung Optional EquipmentS6AMA Real-Time Traffic Information Real Time Traffic InformationS6ANA Concierge Services Concierge serviceS6APA Remote Services Remote ServicesS6ARA Internet InternetS6NSA Komforttelefonie mit erw. Smartphone Convenience telephony with extended smartphone connectivityS6WAA Instrumentenkombi mit erweitertem Umfang Instrument cluster, expanded equipmentS6WAA Instrumentenkombi mit erweitertem Umfang Instrument cluster, expanded equipmentS710A M Lederlenkrad M leather steering wheelS715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics packageS760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow lineS761A Individual Sonnenschutzverglasung Individual sunshade glazingS775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthraciteP7S9A Connected Drive Services PaketS843A Leistungsreduzierung Power reductionS877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operationS879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature GermanS8KAA Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 kmS8TFA Aktiver Fussgängerschutz Active pedestrian protectionS8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFOS8V1A Hinweisschild Label Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertGråwe Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Snasen!Gratulerer med flott bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Engineer Skrevet Februar 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2015 Snasen! Gratulerer med flott bil! Takk for det Skiltene er ikke klare enda, men det skal være klart denne uka. Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre med to sommerhjul settene jeg har liggende. De var til F10'n jeg hadde men de har forskjellige dekk strl framme og bak. Det ene er orginal 19" msport og det andre er 20" BBS CHR . Litt avvik på rullediameter er det, men kan det ødelegge x drive systemet? Har lite inngående kunnskap om x drive men har fått høre at det er svært viktig og ha lik diameter foran og bak. Tror jeg bare bytter hjulsettene inn og får et sett i 20" med like dekk foran og bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Gratulerer!! Finfin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Gratulerer med meget riktig F11 noen spesielle planer for den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Gratulerer med veldig fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossing 92 Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Takk for det Skiltene er ikke klare enda, men det skal være klart denne uka. Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre med to sommerhjul settene jeg har liggende. De var til F10'n jeg hadde men de har forskjellige dekk strl framme og bak. Det ene er orginal 19" msport og det andre er 20" BBS CHR . Litt avvik på rullediameter er det, men kan det ødelegge x drive systemet? Har lite inngående kunnskap om x drive men har fått høre at det er svært viktig og ha lik diameter foran og bak. Tror jeg bare bytter hjulsettene inn og får et sett i 20" med like dekk foran og bak Så flott ut den F11'en. Når det gjelder felger så levert F10 xDrive med ulik bredde foran og bak som med RWD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Gratulerer med flott bil. Har virkelig sansen for disse med Msport. Følger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Engineer Skrevet Februar 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2015 Gratulerer!! Finfin bil! Takk for det Gratulerer med meget riktig F11 noen spesielle planer for den? Skal våtslipe et par riper jeg har oppdaga, må muligens fylle inn litt lakk. Blir en runde med Rupes over lakken og lakk forsegling G technic Exo. Ellers blir det nok som den er Gratulerer med veldig fin bil Takk Gratulerer Så flott ut den F11'en. Når det gjelder felger så levert F10 xDrive med ulik bredde foran og bak som med RWD. Okay, greit å vite. Dette er størrelsen på BBS CHR hjulene: 285-30-20 255-35-20 Kan jeg bruke dette? Tenker da på x drive om det vil gå bra.. Orginal felgene på sommerdekk i 19" 275-35-19 245-40-19 Gratulerer med flott bil. Har virkelig sansen for disse med Msport. Følger. Takk ja, viktig med m sport synes jeg digger den litt aggressive linjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 3, 2015 Share Skrevet Februar 3, 2015 Når det gjelder 20" har 245/35/20 og 285/30/20 lik omkrets, mens 255 og 285 har 1,1% forskjell, men jeg vet ikke om det er for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Engineer Skrevet Februar 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2015 Når det gjelder 20" har 245/35/20 og 285/30/20 lik omkrets, mens 255 og 285 har 1,1% forskjell, men jeg vet ikke om det er for mye. Ja ser på rulleomkrets kalkulator selv hehe Skal ringe litt i morra og høre om det er akseptabelt med avvik på 1,1 %. Alternativt kjøpe nye dekk og få 245/35/20 istedet. Bra tips forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Engineer Skrevet Februar 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2015 Fikk skiltene i dag I morra eller i helga blir det skikkelig bilvask her i gården, så lenge det ikke er for kaldt. Slik det har vært til nå. Gamle bilen står i butikken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR. Skrevet Februar 6, 2015 Share Skrevet Februar 6, 2015 Angående avvik så bør du holde deg UNDER 1%. Har akkurat kjøpt xdrive selv, og med feks 295/25-21 og 245/30-21" som jeg skal ha, så er det kun 0,08% forskjell. Får det ikke bedre enn det bortsett fra å velge likt foran og bak selvfølgelig. Men noe særlig mer enn 255 foran ville jeg ikke valgt, og 255 bak ser litt pinglete ut. Ringte Bavaria, og de sa at alt under 1% gikk greit. De anbefalte ikke noe over det. Har lekt meg litt på dekkalkulator, og det er mange forskjellige dimensjoner som gir under 1%. Gratulerer med nydelig bil forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR. Skrevet Februar 6, 2015 Share Skrevet Februar 6, 2015 Ser på tekniske data på min bil, og den er levert med 275/35, og 245/40 dekk, noe som utgjør 0,52% forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå