Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å finne info om dette, og søkt flere steder, men finner svært lite.

Hva er forskjellene mellom automat og sportsautomat hos BMW? Tenker på kassene i Fxx bla. Begge har 8 gir, og fra LCI (på hvertfall F10/11) fikk man muligheten til å få girhendler på rattet på vanlig automat. Sitter det noen fysiske forskjeller i kassene?

Skrevet

Nei ikke som jeg har lest noen steder, har selv lurt på det. Ekstra tillegg er vel ca 5000 spenn avhengig av modell og det er snakk om en annen girspake og giring på rattet. Antar den er kodet litt annerledes for mer sportslig skiftkarakteristikk.

Fra katalog;

Sporty ambitions? Experience maximum dynamics, efficiency and driving comfort with the optional 8-speed Sport automatic transmission: its short shift times improve acceleration and aid sporty driving. The gentle gradation of the eight gears reduces the engine's rev interval between shifts, so the transmission process is barely noticeable. At the same time, the engine is always held at the rev level at which it can optimally utilise its strength – increasing dynamics and efficiency and reducing the noise level. The eighth gear reduces the number of revolutions at high speeds, tangibly increasing comfort while reducing fuel consumption and emissions.

Skrevet

Jeg har prøvd å finne info om dette, og søkt flere steder, men finner svært lite.

Hva er forskjellene mellom automat og sportsautomat hos BMW? Tenker på kassene i Fxx bla. Begge har 8 gir, og fra LCI (på hvertfall F10/11) fikk man muligheten til å få girhendler på rattet på vanlig automat. Sitter det noen fysiske forskjeller i kassene?

På F10/11 så får man ikke sportauto på 518/520.

Med sportauto får man finere girspakog girhendler, launch control på LCI og sport+.

Men jeg har en mistanke om at selve girkassen er lik.

Skrevet

På F10/11 så får man ikke sportauto på 518/520.

Med sportauto får man finere girspakog girhendler, launch control på LCI og sport+.

Men jeg har en mistanke om at selve girkassen er lik.

Jeg har F11 520d uten M-sport og med vanlig (ikke-sport) automat. Allikevel har jeg Sport+ kjøremodus. Kan det være at den følger med pga. EDC (justerbare dempere)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...