anstor Skrevet Februar 12, 2015 Share Skrevet Februar 12, 2015 Hei Sist helg startet ikke min Bmw e36. Virket for at starter (innslag) hadde hadde tatt kvelden, da starteren gikk men drev ikke motoren rundt. Ordnet derfor med en brukt starter, som eg sjekket før montering. Reiste hjem for å skifte denne i går. Men, etter bytte var det fortsatt samme problem. Motoren går ikke rundt. Reg. reim er heil. Om eg setter bilen i gir og slurer med kløtsjen under startforsøk driver starteren motoren. Fikk ikke sjansen til å prøve trillstart da det er mye snø og glatt føre hjemme. Bor på toppen av en bratt bakke med mye svinger. Virket lite gjennomførbart å få slept opp igjen bilen dersom den ikke startet. Noen som har en idé om hvor feilen kan ligge her? Har aldri vert bort i lignende problem før... min erfaring er at startere enten fungerer, eller så gjør de det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 13, 2015 Share Skrevet Februar 13, 2015 På en mercedes jeg bytta startmotor på engang så visste det seg at startkransen (hjulet på motor som starter driver rundt) var løs.. Om du hører at starmotor går, men ikke driver rundt motor, så sier det meg at starmotor ikke får kontakt med bilens svinghjul (startkrans) Napp ut startmotor og kjenn med neven inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anstor Skrevet Februar 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2015 Er dette noe utbredt problem? Har ikke hørt om noe lignende før. Skal skru av og se i morgen om den ikke på magisk vis starter. Ser for meg at dette er mye jobb dersom svinghjul må skiftes? Koster sikkert litt også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Er dette noe utbredt problem? Har ikke hørt om noe lignende før. Skal skru av og se i morgen om den ikke på magisk vis starter. Ser for meg at dette er mye jobb dersom svinghjul må skiftes? Koster sikkert litt også? Jeg hadde i alle fall ikke hørt om dette før. Ble noe overasket selv kan man vel si. Jeg synes bare at noen av symptomene til din bil minnet mye om problemet jeg hadde. Særlig da du nevnte at startmotor går mens du slurer på clutch`n. Litt jobb vil det jo bli om det er tilfellet, ned med girkasse osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anstor Skrevet Februar 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2015 Var ned å sjekket nå. Kabler til starter var eiret, så frisket opp igjen de. Nå fungerer alt som det skal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Var ned å sjekket nå. Kabler til starter var eiret, så frisket opp igjen de. Nå fungerer alt som det skal! Det var bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå