Xavi0n Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Hei, på fredag var jeg på vei hjem da det plutselig luktet brent inni bilen og røyk kom inn i kupeen, da jeg stoppet og åpnet pansret var det full fyr i dekslet oppå motor, oppdaget at det ikke lengre er tett mellom dyse nr 1 og toppen og at det spruter dieselfokk opp der. Noen som har vert borti dette før? Kan det være så enkelt som at pakningen under dysen kan være ødelagt?
Otis Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Mulig begge deler, men det er vel pakning som er mest sannsynlig.
Xavi0n Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Skrevet Februar 15, 2015 Er det jeg håper på, har aldri skrudd bmw diesel før, så blir en bratt læringskurve.
Thundercoil Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Har vært med på flere lekkasjer med den motoren. Flammering på dysespissen, løs skrue på nipler til dieselslange inn og retur, og morkne slanger som var sprekt og slappe. Uansett fylte hulrommet rundt innerste dysen seg opp med diesel, og utforming på toppdeksel gjorde at det rant ned på turbo/eksos. Da blir det selvsagt røyk og lukt.
Xavi0n Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Skrevet Februar 15, 2015 Hær er det konstatert at det er framste dyse som lekker trykket (og diesel) ut av sylinder og det har som du sier samlet seg bakerst. Ser også ut som den braketten på den framste dysen står noe høyere enn på de andre dysene uten at den ikke er skrudd godt nok ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå