ropa Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Hei Som topic sier så handler det om oljelekasje. På fredagen så kjørte jeg meg en liten tur og så sto jeg en stund på tomgang mens jeg ventet på noen folk, la merke til en svak bankelyd fra motorrommet, kanskje 10-15sek mellom hver gang den kom. Gikk ut av bilen og prøvde å se i motorrommet og høre etter ulyder, hørte ikke noe der og hadde ikke noen lykt med meg heller. Satt meg igjen i bilen. Hørte samme lyd og man kunne bare høre lyden når man satt inne i bilen. Kjørte hjem og parkerte der og bilen har stått i hele helga og glemte jo å se ned i motorrommet da jeg kom hjem. Da disse menneskene som jeg ventet på hadde jeg ikke sett på en stund, så derfor gikk det i glemmeboken! (Vet ikke om dette har noe med lekasjen å gjøre, men siden jeg ikke har hørt noe før så trur jeg jo seff at det har en sammenheng) Beskrivelse av feil: Men tilbake til det som skjedde i dag når lekasjen faktisk kom. Kjørte helt normalt til jobben og parkerte. Hopper ut av bilen og ser en stripe av olje i snøen. Står en traktor ved siden av og tenker jo først at det må være den som har lagd sporene. Men så følger jeg de og de går under bilen min. Tenker jaja noen har vært uheldig som har vært parkert der før meg. Men så tar jeg en nærmere titt og ser jo at det lekker under bilen Så ut som oljen kom fra oversiden ved siden av motor på høyre side når man står foran bilen. Noen mente det kunne være oljetrykk slange som har røkket eller veivhusventil eller noe sånt. Hva tenker dere om problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 (endret) M54B22 du har?Kor langt har den gått? Er det byttet toppdekselpakning på denne? Denne pakningen har levetid på ca 150'km, sjølv om min levde 170' Då var det lekkasje på venstre side av motor (Sett framifrå)Eg ville anbefalt deg å ta av den slangen som henger på toppdekselet (Ligger "over" viften ganske midt i motorrommet neste "ute med grillen") og sett inni om det var dritt eller misfarge.Vær veldig forsiktig med denne da denne kan knekke meget lett. Blir stiv og porøs etter tid. Eg knakk min -.-Er to plasser du må knipe på festet før du drar den ut.Følg den samme slangen inn i motor og lys med sterk lykt der denne går. Har ein mistanke om at det er her du har lekkasje.Visst det er denne slangen så forklarer ikkje det dunkelyden din då, hmm.Andre med info?Ta gjerne bilder og post etter du har sett Endret Februar 16, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2015 Regner med at det er en M54B22. Er i hvertfall M54 motor, bilen står ikke her nå. Tok bilbergning og sendte den på et verksted. Men lurte på om noen har opplevd dette eller hadde peil på hva det kanskje skulle kunne være. Har litt dårlig erfaring med diverse verksted, mange prøver å jukse og blåse opp feilene til mye større enn det er. Klart det finnes mange flinke ærlige folk der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Du får poste så fort du får svar frå verkstedet!Kanskje det er noe du kan bytte sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2015 Skal gjøre det Hadde vært kjekt å kunne ha spart noen kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 (endret) Finnes DIY på det meste og veit du forskjell på torx og umbraco er du på god veg Endret Februar 16, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2015 Veivhus ventil og noen slanger må byttes ut, finnes det DIY på detta? 7k for deler og 6k for 5,5t arbeid. Tipper jeg kan få tak i billigere deler og kanskje ta jobben selv med en mekaniker venn. Men vurdere fortløpende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 (endret) 7k for deler hørtest mykje ut, sett på KOED sine sider?Det går fort ei heil helg på denne jobben. Skal ut med innsuget og rote ein del for å få erstatte alle slangene. Edit: Trudde at ved tett veivhusvent så skulle det alltid komme "majones" med peilepinnen og under oljepåfyllingslokket? Det er ingen misfarging på oljen eller nedi "peilerøret"? Endret Februar 17, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2015 Lot dem ta jobben da jeg trenger bilen rimelig fort, hadde sikkert klart å komme meg greit under 10k med venne mekaniker hjelp og bestilling av deler fra koed og diverse Som sagt må ha bilen i daglig bruk i par mnd nå pga kurs. Var faktisk Gul aktig masse under oljelokket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 Hørtes usannsynlig ut. Sikker på at du ikke har misforstått? 6000 for arbeid, 7000 for deler inkl arbeid? Var i underkant av 7000 jeg betalte hos BMW i Tromsø for skifte på samme motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 (endret) 7k for for deler så rekner eg med at dei har byttet ein del meir enn kun huset og tilhørende slanger, kanskje dei har tatt på seg oljeskift og motorrens samtidig?Forsatt litt stiv pris.Husk å ta i mot kvittering! Endret Februar 18, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2015 Er visst bare deler for 3k totalt.+ 5,5l olje som kom på 600kr. Feilsøk 2timer brukt kom på a 804kr+moms per time +5,5t verkstedtimer Det som er gjort, Skifte slanger/plastrør og veivhusventil Rengjøring av motor. Bytte av vakumslanger innsug Skifte av multireim. Kom på totalt 13.5k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 25, 2015 Share Skrevet Februar 25, 2015 Kunne jo kjøpt en ny motor for den prisen der:p Er veldig kostbart å eie bil i Norge ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 Får ikke ny motor for 13,5K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 26, 2015 Share Skrevet Februar 26, 2015 Får ikke ny motor for 13,5K Satt det litt på spissen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå