Gå til innhold

BMW E87 Hvordan bli kvitt støy?


Anbefalte innlegg

har du prøvd å koble alt utenom dette ledningsnette du har? legge opp egne kabler hver for seg?

for det er ikke så mange andre ting som kan spille inn.

 

dette med att du får mindre støy jo bedre jording du har, har nok med att du får mindre motstand på jordingen!

kunne evnt ha prøvd å koble direkte på minuspolen på bateriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å koble alt utenom dette ledningsnette du har? legge opp egne kabler hver for seg?

for det er ikke så mange andre ting som kan spille inn.

 

dette med att du får mindre støy jo bedre jording du har, har nok med att du får mindre motstand på jordingen!

kunne evnt ha prøvd å koble direkte på minuspolen på bateriet?

Har delt opp ledningsnettet, og samlet kun høyttaler ledningene for seg selv og jording og remote for seg selv ved siden av :) Har ikke lagt opp egne høyttaler ledninger, men har prøvd å koble til kun én kanal, for eksempel venstre foran, og fortsatt like mye støy da selv med ledningen liggende midt i bilen uten forstyrrelser fra noen steder.. Og med aluminiumsfolie rundt høyttaler ledningene som skal blokkere ting som kan forstyrre og det hjalp heller ikke.. Ser ikke poenget da med å prøve å bruke andre ledninger siden jeg har prøvd med 2 enkle ledninger (1 kanal), og det var like mye støy.

 

jeg får mindre støy hvis jeg jorder høyttaler input, men jeg får minst støy hvis jeg "stjeler" jord fra CIC(spiller) karosseriet. Så det beste resultatet jeg har fått til er ikke med mest jording, men ved å ta jord til høyttaler input via CIC karosseriet. Det hjelper ikke hvis jeg jorder høyttaler input til CIC sin jording, men hjelper kun ved å jorde til karosseriet.. Har prøvd å jorde direkte på minuspolen også, hjalp ingenting.

 

 

Jeg tipper fremdeles på at du løfter jordpontensialet som følge av at du har en jordsløyfe gående. Signaljord og apparatjord må skilles frahverandre.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Apparat jord og signaljord har jeg prøvd å skille også.

Forsterker jord til eget punkt, CIC til eget punkt og Høyttaler input til eget punkt. Har som sagt prøvd å jorde høyttaler input jord (signal jord) til både minuspol, forsterker jordingspunkt, og eget jordingspunkt og det hadde ingenting å si.

 

Kort sagt:

Mye støy: Uten høyttaler input jord.

Mindre støy: Høyttaler input jord (signal jord) til alle andre steder i bilen.

Enda mindre støy: Høyttaler input jord til CIC karosseri.

Ingen støy: ???? Hva er løsningen??

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg fått en PAC LP7-4 høy til lav konverter slik at jeg konverterer høytallerledningene i plug & play ledningsnettet om til signalledninger som går inn i forsterkerens signal input kontakter. Dette gjorde jeg for å prøve å utelukke om det er noe feil med høytallerinput kontakter på forsterkeren, og for å sjekke om PAC boksen kunne fjerne støyen jeg har sliti med!

 

PAC boksen lager selv et remote signal som jeg koblet i forsterkeren, og boksen ble jordet i samme punkt som forsterkeren. Audio_ground var valgfritt, og prøve både med og uten denne, men var ingen forskjell. Ved å bruke PAC konverteren, så blei lyden like bra som ved å koble rett i forsterkeren som jeg gjorde før og jeg ble samtidig kvitt tenningsstøyen! :D men dynamo støyen er der fortsatt! :( Om jeg legger PAC boksen i nærheten av pluss og minus på forsterkeren så blir støyen kraftig forsterket, og om jeg legger den 0,5m eller lenger unna så blir den mye mindre.

 

Siden støyen ikke blei helt borte, så prøvde jeg å koble vekk hele PAC konverteren, og fjerne all input som går inn på forsterkeren slik at forsterken kun hadde pluss, minus og remote og høyttaler-output ledninger tilkoblet, og det var fortsatt dynamo støy :o :O :o Det var mindre dynamo støy enn med signal input koblet til, men det var fortsatt støy tilstede med kun output koblet til.

 

Tyder dette på at det er forsterkeren som er problemet?? Forsterkeren gir altså støy til høyttalerne, selv om den ikke får noe input signal inn. Så da må det vel være enten noe feil med forsterkeren, eller for dårlig jordingspunkt til forsterkeren som skaper støy til output kanalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...