Gå til innhold

Fredrik's BMW E36 coupe, nylakkert!


F.Krokrud
 Share

Anbefalte innlegg

Med det understellet jeg har satt på, og jobben du er i ferd med å gjøre samt interiøret på denna så må det jo begynne å nærme seg blant en av de mest gjennomførte og peneste i Norge? :) Såklart, er MYE pent som skjuler seg i landet da!

Når den får en liten turbo og lakkert motorrom må den vel begynne å bli  ganske okei :) håper den blir 99,9% strøken etter alt arbeidet. driver å pusser 3. runda nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft at du har stå-på viljen på plass! Dette blir en fin E36 til slutt! Gleder meg til å se den med rykende fersk lakk!

 

Ps: bakdekkene ville jeg byttet ut for så mye strekk ser bare teit ut...245 burde funke. Sjekk på finn...kan da ikke være så vanskelig å få tak i brukte men gode 245 dekk :smile:

helt enig, for mye strekk.. Blir kjøpt nye på wheelsshop.com når jeg får råd til det :) er jo bare 16 år og jobber etter skolen og i helger osv.. men den blir bra tilslutt :D         Blir bestilt en god del deler idag.. samt høytalere og litt annet dritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden update nå... Er fremgang her :) er igrunn ferdig med å pusse, har malt festene til bakfanger, sveisa/fylt bulken under venstre baklykt (1000 ganger bedre en sparkel) ferdig med finsparkling på venstre bakskjerm, ferdig med finsparkling på panser. Magler bare høyre bakskjerm, da jeg venter på en liten bit metall med rett profil mtp skjermbue! Er også ferdig med og pusse taket. Det eneste som mangler der er å fjerne pakninga rundt luka

Det som skjer nå er at venstre skjørt er på tur av.. Var 2 rustbobler i kanten av dørkanten (i kaross) den ene er delevis kant-i-kant med skjørtet så tar det av for å være sikker! Et mildt helvette å få det av da det er limt som faen i toppen! Noen som har noe triks? Bruker varmepistol nå for å prøve å på limet litt seigt igjen! Håper å få det av imorrakveld :) kan få lastet opp noe bilder også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt rått oppsett på denne nå!

èn ting du MÅ bytte ut er baklyktene! Sleng på noen originale med hvit eller sota blink :)

Hehe baklyktene? Synes de er ganske fine jeg men smaken er som baken ;) de blir nok påmontert igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Kjøpte meg et sett gamle kjedelige BMW-felger for tre dager siden. Har pusset ned å lakkert opp igjen 2 av de, meget fornøyd med resultatet da det er andre gang jeg bruker sprøyte :D Noen som har liggende en senterkopp til disse felgene?

 

Før:

post-84818-0-80973700-1433687839_thumb.j

 

Etter:

post-84818-0-04797800-1433687829_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann! Har skjedd litt her nå. Dårlig til å oppdatere her men det kommer litt bilder osv nå :) 

 

Bulk under venstre baklykt:

post-84818-0-30346100-1434916694_thumb.j

 

Drog ut bulken og sveiste for å slippe å sparkle. bare finsparkel! (mye sparkel og lakk bobler etter noen mnd)

post-84818-0-94637800-1434916816_thumb.j

 

Finsparkel av bulk :) strøkent

post-84818-0-97508900-1434916847_thumb.j

 

Så har vi venstre bakskjerm ferdig sparklet å helt 100% strøkent

post-84818-0-61325000-1434916912_thumb.j

 

Har tatt av skjørta nå for å skjekke tilstand og fjerne noen små rustbobler i kanten på førerdøra (i kaross)

 

Venstre side ved døra:

post-84818-0-07994500-1434917002_thumb.j

 

Så har vi der det er mest arbeid daa ;) Høyere baksjerm! På bildene ser det verre ut en det er (heldigvis)

post-84818-0-25273500-1434917057_thumb.j

 

post-84818-0-58305300-1434917177_thumb.j

 

Ny skjerm som blir kappet ut av å sveist  i:

post-84818-0-82269000-1434917314_thumb.j

 

Bmw felg, veldig fornøyd med resultatet

post-84818-0-81989000-1434917341_thumb.j

 

Venter også på mye deler fra koed, men har ikke fått de enda?! har ventet ca 4 uker nå. De ringte å sa høytalerne var ventet inn på lager i neste uke (for 2 uker siden) men har enda ikke fått noe. Synest det er litt dårlig da det er deler osv for nesten 10 tusen :( men det kommer vel tilslutt :D 

 

kom gjerne med innspill og triks :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den innerskjermen av stål er ekstremt tynn så her sprer det seg fort desverre! Men som du ser er det tilnermet null under skjørta. Veldig fornøyd alt i alt mtp rust

Bra bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Glemmer alltid å oppdatere her.. Har bytta olje, pussa ned å behandla begge skjørta, fått på vinterhjul, pussa kantene på panseret ferdig, skrudd av dørhåndtaka å litt mer småtteri :D Nå er det like før lakkering (Y) Mangler igrunn bare å pusse speila, ta av pakning rundt takluka og pusse inni dørkarmer :) men det som gjenstår er fort gjort. Planen nå er å frakte bilen til lakkering om en ukes tid ca :) meget spent på hvordan den blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...