Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der ser noe mer alvorlig ut ja...

Og det burde lukte mer diesel en bare inn i hjulbuen..

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Ja lukter kraftig diesel når jeg åpner panseret det gjør det, så hvordan jeg skal angripe dette vet jeg ikke  :???:

Skrevet

Nå er det ikke så godt å se på bilder, men kan se ut som det er slangen som lekker.
Kanskje du kan fikse det ved og skjære litt av den..

Hadde lekk på den elektriske dieselpumpa mi, der var det slangen som var dårlig innvendig, så jeg

skar av en cm og monterte igjen. Funka fin som fjell. :)

Du kan jo begynne med avfetting og spyle rent, så ser du lettere hvor det kommer fra også. :)

Skrevet

Kan prøve på det, men var jo helt umulig å komme til der uten å demontere, får se fra undersiden om det er enklere men tror det blir like vanskelig, men skal se på det imorgen så kan jeg skrive her hvordan det gikk.

Skrevet

Da har jeg funnet lekkasjen, den var på returslangen, slangen som går fra dysene. Akkurat der slangen er kobla på hovedslangen(?) i en "T" kobling. Denne var nesten helt avkappa, når jeg rørte slangen mens bilen gikk så stod diesel spruten  :lol:

Så kappa bare av litt av enden og tredde slangen på igjen.

Så får vi se om det blir noe forandring.

Mens jeg var igang så åpna jeg dekslene oppå motoren og fikk se litt på og rundt dysene, var endel svetting av diesel rundt om dysene og common railen...
Lekkasje her også? :o

Skrevet (endret)

Gå over alle rørkoblingene mellom injektorene og railen, rengjør skikkelig med avfetting og gjerne varmt vann etterpå. 

Ofte ikke mer som skal til, en nogenlunde standard service på dieselbil. 

Endret av bmwmann24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...