Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en kollega angående kjøring på Autobahn i sommer, og han mente at jeg bør legge inn ekstra kronasje i service på bremser og dekkslitasje siden det visstnok ikke er vanlig plain asfalt, men betongskjøter mellom asfaltstrekkene?

 

Og at dette skal være grunnen til at det ikke er lov med piggdekk på vinteren?

 

Er dette bare bambus eller reelt?

Skrevet

Det kan være lurt å ta en teknisk sjekk av bilen, se over bremser, understell og slanger i motoren. I høye hastigheter så utsettes dette for ekstra belastning og da kan morkene slanger etc ryke, dekk spiller ingen rolle. Sliter i såfall mer på grov norsk asfalt en betong på Autobahn, piggdekk er ikke lov pga slitasjen de forårsaker på veidekket. Bare sjekk at dekka ikke er gamle, har riktig lufttrykk og har hastighetsmerking så er det bare å kjøre på :)

Skrevet

Jeg brukte en god del med bremseklosser og dekk når vi kjørte til Kroatia i sommer. Kjørte da med minibussen (smax), men du har rett i det. Det er mye betongdekk og mange skjøter. Ble faktisk overrasket over at kvaliteten på veien ikke var bedre

Det pussige med min kjøretur var at jeg slet ut klossene bak mest. Mulig det har noe med mange kraftige nedbremsinger. Følger rådet med og ta en god teknisk kontroll på bilen før du kjører nedover. Bilen din vil mest sannsynlig kjøres i hastigheter den aldri kjøres i til daglig og dette over mange mange mil.

God tur :)

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...