Cab3serie2009 Skrevet Februar 24, 2015 Share Skrevet Februar 24, 2015 Jeg snakket med en kollega angående kjøring på Autobahn i sommer, og han mente at jeg bør legge inn ekstra kronasje i service på bremser og dekkslitasje siden det visstnok ikke er vanlig plain asfalt, men betongskjøter mellom asfaltstrekkene? Og at dette skal være grunnen til at det ikke er lov med piggdekk på vinteren? Er dette bare bambus eller reelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 24, 2015 Share Skrevet Februar 24, 2015 Det kan være lurt å ta en teknisk sjekk av bilen, se over bremser, understell og slanger i motoren. I høye hastigheter så utsettes dette for ekstra belastning og da kan morkene slanger etc ryke, dekk spiller ingen rolle. Sliter i såfall mer på grov norsk asfalt en betong på Autobahn, piggdekk er ikke lov pga slitasjen de forårsaker på veidekket. Bare sjekk at dekka ikke er gamle, har riktig lufttrykk og har hastighetsmerking så er det bare å kjøre på Cab3serie2009 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nabon Skrevet Februar 25, 2015 Share Skrevet Februar 25, 2015 Jeg brukte en god del med bremseklosser og dekk når vi kjørte til Kroatia i sommer. Kjørte da med minibussen (smax), men du har rett i det. Det er mye betongdekk og mange skjøter. Ble faktisk overrasket over at kvaliteten på veien ikke var bedre Det pussige med min kjøretur var at jeg slet ut klossene bak mest. Mulig det har noe med mange kraftige nedbremsinger. Følger rådet med og ta en god teknisk kontroll på bilen før du kjører nedover. Bilen din vil mest sannsynlig kjøres i hastigheter den aldri kjøres i til daglig og dette over mange mange mil. God tur Cab3serie2009 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab3serie2009 Skrevet Mars 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2015 Takk for gode, informative svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 9, 2015 Share Skrevet Mars 9, 2015 har kjørt mye i europa siste 3årene...aldri gjort noe annet enn å fylle diesel i Oslo og dura på i det jeg kommer til sverige... Julianv og Cab3serie2009 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå