termin Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 (endret) Heihei! Da lager jeg ny tråd, i og med at jeg ikke vil ødelegge den gamle tråden som stort sett omhandler ombygging fra 325->M3.M3 motoren fikk rådebank på Våler sist sommer, og samtidig har jeg lyst på litt mer krefter under panseret.Valget blir da ganske enkelt et "standard" bygg på M50B25 på original bunndel, og satser på å kjøre 1 bar trykk på 95. Bilen vil først og fremst gå som banebil nå det neste året, og så får vi se om M3 motoren senere blir oppbygd for å få bilen helt gategodkjent. Alt av foringer, bremserør og lignende blir uansett skiftet til helt nytt, så en eventuell EU godkjenning mot høsten skal gå rett gjennom. Bilen vil bli bygget for drifting.Det første treffet jeg satser på blir nok E30Meet, og muligens noen gatebil treff her og der.I farten siden jeg kjeder meg, så har en liste blitt laget over ting som blir innhandlet fremover. Ser du noe jeg mangler på listen(Eller du kanskje har?) så er det bare å nevne det her.Dyser har jeg midlertidig satt til 550cc, men muligens får jeg tak i større for å senere slippe å kjøpe andre.Har allerede estimert godt over 30k for å være reell, og blir sikkert for mer. Legger ved bildet fra siste dagen den ble kjørt med S50B32 motor før den rasa.Nå gleder jeg meg skikkelig til å komme i gang, og satser på å bygge en holdbar og konkuransedyktig bil. 400 hester er kanskje ikke nok, men jeg har ikke økonomien med det første til å bygge smidd motor. Satser på at 400 holder en stund. Endret Juni 21, 2015 av termin HalvorK og inetryconydot reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamwiers Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Følger med her turbo motor er gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Følger. Planer om og godkjenne dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Spennende, må følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2015 Følger. Planer om og godkjenne dette? Godkjenne turbomotor på E36 ? Tvilsomt jeg gidder det du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 følger med her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Følger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2015 Heihei!Har per dags dato påskeferie, og da må en jo selvsagt jobbe med bilen Dagen har gått ut på å ta ned bakstillingen, da denne skal få powerflex montert. Diffen skal og taes en titt på snart, og fortsatt litt usikker på hvordan det blir. Veldig lysten på sveisa diff, da 25% fort kanskje kan bli lite for drifting. Powerflex fra Larkspeed performance. M3 6 trinnskasse Nye bruksbilen til høyre. Litt harrystylet, men la gå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F.Krokrud Skrevet Mars 31, 2015 Share Skrevet Mars 31, 2015 Liker m50 med turbo så følger med her! ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Mai 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2015 Ting skjer her folkens Det har jo vært en god del planlegging for hvordan jeg skal klare å få bilen klar til årets sesong med tanke på at jeg har min siste eksamen 10. Juni, og jeg jobber ved siden av. I tillegg så står den nå helt uten understell og motor på bukker. For å få bilen klar, så gjør jeg det enkelt ved å hente ferdigbygget, og 95% ferdig mappet motor fra Sverige. Dette blir turnkey, med unntak av at jeg må leppe opp bensinslanger, og et raskt turboskifte. Motoren er en nyoppbygget M50B25 non vanos med nesten standard bunndel, og ARP/MLS i toppen. Kjørt omtrentlig 10 timer siden oppbygging, og ALT følger med den. Hentes onsdag, og etter det er det "plankekjøring" med å få bilen klar.-Diff må overhales/sveises. -Bensinsystem. Litt redd for fuel surge med original tank, så mulig jeg kjøper ny tank.-Framstilling må på plass. Bremser skal overhales da jeg sliter med risting fra frambremser når de er varme. 3.2 E36 bremsene er flytende, og tipper det er relatert til det. Håper også på økt styrevinkel, men dette blir ikke prioritert.Bakstilling må og på plass. Overhaling av bremser ble gjort i 2014 her. Noen nye foringer skal på plass som ikke følgte med i powerflex settet.-Girkasse må også sjekkes raskt over grunnet lekasje fra bakre simring. -Legge opp oljetemp, oljetrykk osv. Blir kanskje gjort i Arduino, da jeg er programmerer by trade.Treffet som er satt som frist for å få alt klart er E30Meet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Mai 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2015 (endret) Ting skjer, ting skjer Har kjøpt meg M50b25 non vanos motor, med turbo såklart Motor er nybygget med-nyhonet blokk -stempelringer -Toppen er overhalet med planing, nye tetninger og innslipede ventiler. Copperring og ARP.-Bunndelen er overhalet med nye lager, og ny oljepumpe.-525tds girkasse, men bruker nok M3 her med mindre jeg har en mellomaksling som passer på.-Komp er senket i motor med non vanos råder, og vanos stempler. -Vems -Audi S2 wastegate -Hx40(Muligens noe stor)-618 trykkplate med m20 starter/svinghjul. 6 pucka sinter.-800 dyser-Oljelokk med uttak til kjøler.-Intercooler kit.Forrige eier har kjørt på 1,3 bar uten problemer. Motor blir satt i så fort jeg er ferdig med eksamen etter den 10. Juni, og håper å bli klar til E30Meet. Mangler nå kun en turbomanifold,eksos , og noen foringer før bilen er klar. Får jeg tid/penger blir det også bøttestoler Endret Mai 29, 2015 av termin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 29, 2015 Share Skrevet Mai 29, 2015 Rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Mai 30, 2015 Share Skrevet Mai 30, 2015 Følger denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Juni 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2015 (endret) Eksamen er over, og sommerferie er påbegynt!(Hvertfall i helgene).Dette fører jo såklart til mye mekking, og har fått gjort mye den siste helga Her begynner helgen. Motoren er akkurat kommet av hengeren, og inn i garasjen. I bakgrunn ser vi den E36n som tidligere hadde M3 motor , og nå blir det M50B25 som den originalt kom med, minus vanosen.Motor kom med E34 oljesump, og da også E34 oljepumpe. S50b32 oljepumpe installert. Dual pickup er ikke dumt!Oljeretur sveiset inn i blokka, så da slipper jeg den jobben med bunnpanna! Sveising av oljepumpemutter. Hadde ikke momentnøkkel tilgjengelig på dette tidspunktet, så da tok jeg ingen sjanser.S50b32 sump montert. Dipsticken passet ikke, så det må jeg se på senere. Evt. noen her som har en løsning?S50b32 gjør nytte for seg som delemotor nå til dags. Blir muligens oppbygd igjen på noen år, siden jeg allerede har kjøpt veiv blant annet. 525tds kasse ved siden som følgte med motoren. Faktisk den største type hardykobling på den! Prøvemontert i karosseri. Motorputer blir skiftet ut til nytt, eller noe powerflex type motorfester.Manifold kommer snart i posten.Her er wastegaten jeg fikk med motoren. Kommer fra en Audi S2 AAN(?) type motor. Morsom løsning for å få ut eksosen Endret Juni 22, 2015 av termin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå