Gå til innhold

ZF-nummer på automatkasse

Bættele_Beist
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Kan noen fortelle meg hvor man finner ZF-nummeret på girkassen??

Jeg er i ferd med å handle girkasse på et huggeri i sverige, og så spør selger om dette nr på kassen min.

Det jeg har av nr fra før er: A5S 310Z-KO og originalt bmw nr 1 219 720. Er ikke dette tilstrekkelig??

Bilen er en 92- 525iA M50B25. Setter pris på raskt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A5S310Z-KO har jo litt forkortelser i seg. A er automatic, 5S er 5 speed, 310 er at den tåler 310Nm og Z er at den er produsert av ZF. Så jeg tipper at du har ZF 5hp18 som nevnt over. KO vet jeg ikke helt hva skulle stå for. Modellnummeret til ZF står jo ofte på eget skilt som er enten svart eller grønn avhengig av oljen som brukes i kassa. Denne er som regel plassert på siden av kassa. Hos meg tror jeg at det var på høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er de to siste der som forteller det "KO" og det sier en del om hvilken olje som kassa er lagd for. Hvis du da har feil hjerne girer den feil da den er tilpasset viskositeten på oljen. Det går ofte an og mikse litt, men hvis han har fått beskjed av et verksted og skaffe ny kasse baller det seg fort på hvis man begynner med feil betegnelse. Skal være lett og finne riktig type av den, så hvorfor ta sjansen. Kjapt søk på forumet her så hadde m3Yngve en med riktig betegnelse til salgs tilbake i 2011. Sikert solgt/kastet nå. Men det er samme pers, som har denne annonsen. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56144741&searchclickthrough=true&searchQuery=bmw+e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...