Gå til innhold

Kan noen bytte tåkelys på E60 LCI?

Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen i nærheten av Østfold som kunne tenke seg å bytte to tåkelys pærer for meg? Var meninga at SweetBMW skulle gjøre dette for meg, men han hadde ikke tid, og ikke noe verksted å stå på atm, og ikke får jeg noe svar på PM heller. Send gjerne PM eller svar her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ta ut frontlyktene og ta hånden ned bak fangeren. Skru ut pærene.

2. Denne guiden, uten å ta ut front lyktene: (krever innlogging)

http://5series.net/forums/diy-do-yourself-14/my-diy-5-min-fog-light-install-5912/

Kommer bare til på passasjer siden, da spylevæsketanken er i veien på førersiden, og sist jeg tok ut lykta på ene siden hadde jeg feil pærer samt. at noe plastikk knakk fra innfestningshølet, vet ikke om det har noe å si for å låse pæra, den sitter vel greit i 2 av 3 fester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer bare til på passasjer siden, da spylevæsketanken er i veien på førersiden, og sist jeg tok ut lykta på ene siden hadde jeg feil pærer samt. at noe plastikk knakk fra innfestningshølet, vet ikke om det har noe å si for å låse pæra, den sitter vel greit i 2 av 3 fester?

Ja det er sant, men da er det nok lettere og løsne litt på innerskjermen, den er jo nbare å vipe til siden så ser du hele tåkelyset bakfra.

Så lenge pærer sitter fast i riktig posisjon er det vel ok, men det kan jo komme inn vann hvis pakningen ikke får nok stramming rundt seg hvis ett feste mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, men da er det nok lettere og løsne litt på innerskjermen, den er jo nbare å vipe til siden så ser du hele tåkelyset bakfra.

Så lenge pærer sitter fast i riktig posisjon er det vel ok, men det kan jo komme inn vann hvis pakningen ikke får nok stramming rundt seg hvis ett feste mangler.

Husk at jeg har M-sport da, den andre du sikta til er uten facelift. Samme måte ja, men når jeg gjorde det han gjorde, så kom jeg ikke til på førersia, siden spylevesketanken er i veien, da jeg må opp igjennom ene dekslet som er i ytterkant av fangern. Letteste er vel egentlig bare og ta det på verksted, men vill helst slippe å betale så altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løsna 3 stk skruer nederst på innerskjermen og 2 stk skruer under på ei plast plate som er rett under tåkelysa. Lirket så vekk denne plastplata.

Så var det lett tilgjengelig for og komme til tåkelysa :-)

Sent from my HTC One using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skruene det er snakk om så ikke jeg når jeg titta under der, derfor vill jeg ha noen som kan det her litt bedre enn meg til å gjøre det sånn at jeg ikke ødelegger noe. Men har fått svar av SweetBMW nå, så da ordner det seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...