Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nettopp henta meg ein bmw 525i 82 modell som jeg tenkte og lage ein prosjekt tråd om. Har store planer med bilen, men kommer til og bli eit prosjekt over lengre tid, så det blir sikkert ikkje ofte opdatert innpå her. 

Bilen er ein orginal 525i, importert til Norge i 86, der var det ein eigar til 89, då blei den solgt til ein eldre herremann. Pga dødsfall ble bilen stående siden 98 til den dag idag då eg var og henta den.

Den har ein km.stand på knappe 201 000.

 

Det første som blir prioritert, er understell. Der skal det pulverlakerast forstilling, bakstilling og stabstag (farge grå),deretter blir det nye stag+foringer, bremser, dempere og fjører. Skrape bilen under og gi den ett strøk 2 komp epoxy, deretter arcanol og ovatrol i samme farge som bilen. Om eg forandrer nokren meninger, skal du ikkje se vekk fra :)

 

post-62021-0-60000300-1425074123_thumb.j

 

Som du sikkert ser, står bilen uten front no, samme me motor. Pga han eg kjøpte den med, hadde store planer som tiden ikkje strakk til.

 

post-62021-0-23896900-1425074282_thumb.j

 

post-62021-0-49474400-1425074767_thumb.j

 

Bilen er meeget bra for rust! noen småhull her og der må jeg bare regne med på en 33 år gammel bil.

Er sikkert litt delte meninger om kva som bør gjerast med ein slik bil, men kom gjerne med innspel! liker godt og ta imot tips ;)

Endret av markus-andre
Skrevet (endret)

flott att du følger med jås ;)

 

Har blitt gjort litt ikveld, demontert bakstilling og er imponert over hvor lite rust der er i karosseriet!

blir nok ei økt til i garasjen imorgen :)

 

post-62021-0-11713100-1425502049_thumb.j

 

kommer seg med sandblåsing og pulverlakk!

 

post-62021-0-48932400-1425502220_thumb.j

 

post-62021-0-03068400-1425502320_thumb.j

 

post-62021-0-91752900-1425502444_thumb.j

 

post-62021-0-00046600-1425502503_thumb.j

prøøver og ha kontroll i systemet ;)

 

post-62021-0-37094500-1425502601_thumb.j

usikker på om denne kommer nedi bilen igjen. Om det blir ein b28 eller beholde orginalmotoren, m30b25.

Eller kanskje eg skal satse stort? Kom med innslag :)

Endret av markus-andre
Skrevet

Blir bra dette :) Ang motor så kan du sikkert få godkjent forskjellig, men kanskje en s38 hadde gjort seg der? :)

Skrevet

Grei pris det! Litt dyre dela til s-motorane einaste, om noke skjære seg. Men he vurdert det sjøl i 6-serien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...