Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dette er min første post her på forumet :)

Holder på å bytte fjær foran på min E46. Dette gikk greit på venstre side, men på høyre side, fikk jeg ikke navet langt nok ned til at støtdemperen lot seg frigjøre. Så etter hvert at bærearmen tok oppi en tversgående bjelke (bærebro?) like ved den midterste opphengskula på bærearmen. Mistenker at bærearm på h. side har vært byttet, og at litt ulik utforming er grunnen til at det ikke går an å senke navet like langt ned som på venstre side. Noen som har vært borti tilsvarende, og kanskje har et tips til enkleste måte å få ut demperen på? Er lite gira på å ta av bærearmen, men det ser ut som jeg kanskje blir nødt til å gjøre det...

Jeg søkte litt rundt i jakt på relevant info, men fant ikke noe. Bare gi tydelig beskjed dersom dette står i ein annen tråd :)

Skrevet

Velkommen til forumet!

Har du prøvd å vri rattet litt hit og dit og se om det hjelper å ha det i ytterposisjon?

Skrevet

Jeg pleier å legge en bjelke eller et spitt over bærearmen og videre bort mot fronten på bilen, så henger jeg litt på den. Bare husk å løsne nivåsensor om du har xenon-lykter.

Skrevet

Velkommen til forumet!

Har du prøvd å vri rattet litt hit og dit og se om det hjelper å ha det i ytterposisjon?

Nei, det har jeg ikke prøvd, men det skal prøves når jeg begynner på igjen :)

Skrevet

Jeg pleier å legge en bjelke eller et spitt over bærearmen og videre bort mot fronten på bilen, så henger jeg litt på den. Bare husk å løsne nivåsensor om du har xenon-lykter.

Legger spittet slik at det nesten ligger parallelt med bilen? 

Xenon-armen er koblet fra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...