o0l3 Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Har en 1995/6 e39 523 m52b25 med noen problemer. Problemet er elendig drag mellom 0 og 2500rpm, starter noe tungt og rykker/lugger som f ved lav fart i høyt gir. Har jeg bilen i 5. rundt 40kmt lugger den til den når ca 60. når bilen har lite strøm er problemene MYE større. bilen sviver fint på tomgang og er frisk over 2500-3000rpm, den er stabil på temp og har ingen lamper som lyser det som er byttet i motoren er : Luftfilter plugger olje (med rens) kam sensor maf sensor lambda er renset (måler greit) insuget er renset komptest viser ca 180-210 på alle 6 Har ny kat som vurderes montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Som alltid ved trøbbel, har du tatt diagnose av motor? Det finnes en haug med tråder om dette tema her på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 (endret) Har jeg bilen i 5. rundt 40kmt lugger den til den når ca 60. det som er byttet i motoren er : Luftfilter plugger olje (med rens) kam sensor maf sensor lambda er renset (måler greit) insuget er renset komptest viser ca 180-210 på alle 6 Har ny kat som vurderes montert. Var vel kanskje litt høgt gir då? Uansett; tok du diagnose før du begynte å bytte deler? Eg vil sterkt anbefale diagnose som neste skritt uansett Endret Mars 2, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Har en 1995/6 e39 523 m52b25 med noen problemer. Problemet er elendig drag mellom 0 og 2500rpm, starter noe tungt og rykker/lugger som f ved lav fart i høyt gir. Har jeg bilen i 5. rundt 40kmt lugger den til den når ca 60. når bilen har lite strøm er problemene MYE større. bilen sviver fint på tomgang og er frisk over 2500-3000rpm, den er stabil på temp og har ingen lamper som lyser det som er byttet i motoren er : Luftfilter plugger olje (med rens) kam sensor maf sensor lambda er renset (måler greit) insuget er renset komptest viser ca 180-210 på alle 6 Har ny kat som vurderes montert. Sjekket for falskluft? Var vel kanskje litt høgt gir då? Uansett; tok du diagnose før du begynte å bytte deler? Eg vil sterkt anbefale diagnose som neste skritt uansett Det er ingen dieselbil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 ser du har bytte kam sensor.. hva med veiv sensoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 ser du har bytte kam sensor.. hva med veiv sensoren? Ingen grunn å bytte sensorer på måfå, det er idiotisk og dyrt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 (endret) Det er ingen dieselbil... Tenkte at 5. giret i 40km/t kan oppleves "luggete" visst bilen er i området til å kubbe?.. Han klager på bilen lugger når han har lav fart og høgt gir Ingen grunn å bytte sensorer på måfå, det er idiotisk og dyrt i lengden. Han spørte trådstarter om han hadde tenkt på veivsensor, kanskje det er byttet men ikkje skrevet inn. Han oppfordret ikkje til bytting før diagnose her. Enig med deg at det ikkje er vits å bytte tilfeldige sensorer, men du virker så negativ. Endret Mars 3, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 (endret) Tenkte at 5. giret i 40km/t kan oppleves "luggete" visst bilen er i området til å kubbe?.. Han klager på bilen lugger når han har lav fart og høgt gir Han spørte trådstarter om han hadde tenkt på veivsensor, kanskje det er byttet men ikkje skrevet inn. Han oppfordret ikkje til bytting før diagnose her. Enig med deg at det ikkje er vits å bytte tilfeldige sensorer, men du virker så negativ. Visst motor er iorden, så vil den ikke lugge før du er godt under 1000rpm. Den vil murre og dra dårlig, men skal ikke lugge\nykke. Jeg er ikke negativ, bare synes det er unødvendig med "vilkårlig gjetting og synsing" fra personer, som åpenbart ikke har peiling på hva som henger sammen og ikke. Da det ikke vil hjelpe trådstarter, og igrunn bare forvirre, og i verste fall føre til unødvendige kjøp av deler. Endret Mars 6, 2015 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 øy wizkalifa "Jeg er ikke negativ, bare synes det er unødvendig med "vilkårlig gjetting og synsing" fra personer som åpenbart ikke har peiling på hva som henger sammen og ikke." hahah i rest my case.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 vi kan alle være enige at diagnose er første prioritet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 øy wizkalifa "Jeg er ikke negativ, bare synes det er unødvendig med "vilkårlig gjetting og synsing" fra personer som åpenbart ikke har peiling på hva som henger sammen og ikke." hahah i rest my case.. Vell, du viser vell igrunn lavmålet ditt der Så greit med "rest your case". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå