Gå til innhold

325D e90 - Lyd foranfra som ingen finner kilden til.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vel som emnet sier.

1) Når jeg står stille, lukter det raskt eksos inne i bilen.. Noen som har noen tanker om hva som, kan forårsake dette?

EDIT: Dette er løst! Var eksoslekkasje etter bytte av turbo.

2) Denne er vanskeligere.

Jeg hører en lyd, som jeg nærmest vil beskrive som at det kan være slark i noe.

Den høres ut til å komme fra venstre side, men er generelt sett forfra.

Lyden er uavhengig av dekk/felger, og bremser. 

Den endrer seg ikke ved høyere lavere turtall, men endrer seg når bilen går fortere.

Jo fortere bilen går, jo raskere etter hverandre er lyden.

Jeg tror at kilden til lyden også kan skape vibrasjoner uten at jeg skal si det for sikkert.

Lyden kan komme/forsvinne.

Noen forslag? Jeg snakket med pappa på telefonen isted mens vi prøvde å eliminere ting, og han mente at 

foringer osv som regel viser seg ved fartskuler, dumper osv.

Kan det være et forhjulslager?

Bilen har vært hos NAF, de fant ingen feil. Verkstedet fant heller ingen feil.

Jeg er ved det punktet at jeg gir faen og bare kjører til noe ryker, men det er jo utrolig irriterende å høre en lyd man ikke vet hvor kommer fra.

Endret av AndreasDG
Skrevet

Vanligste formen for eksoslekkasje på disse er sprekk i eksosmanifold, og slik du beskriver ulyden høres det ut som ett hjullager ja.

Skrevet (endret)

Er det hjullager så bør du ikkje kjøre til dette ryker.
Er litt kjipt å plutselig låse eine framhjulet og risikere å havne i motsatt kjørefelt.
Skal vel bli varmt rundt navet når hjullager blir slitt? Kjenn litt rundtom etter kjøring, om det er varm "unormale" plasser.

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

ser du skriver verksted fant ikke feil, var dette merkeverksted eller frittstående

Det var Schmiedmann.

Er det hjullager så bør du ikkje kjøre til dette ryker.

Er litt kjipt å plutselig låse eine framhjulet og risikere å havne i motsatt kjørefelt.

Men, jeg leste at hjullager skal bråke noe inni helvete om det er noe galt med det..

Pappa hører ingen lyder, mamma hører ingen lyder, men jeg både hører og (tror) jeg kjenner "lyden" i bilen.

Hvordan foreslår du jeg skal sjekke om det er det da?

Fyi, det er ikke en gnisse/skrapelyd jeg hører.

Endret av AndreasDG
Skrevet (endret)

Ville sett over foringer og bremseskiver på venstre siden spesielt, men dette burde vel verkstedet ha sjekka?

Både de og NAF har sjekket, og sier at det er null feil med understellet mitt...

I tillegg synes jeg det er en rar lyd iblant når jeg tar igang fra stillestående, men dette skal jeg avvente med å klage for mye på inntil glødeplugger er byttet.

Endret av AndreasDG
Skrevet

hmm, var merkeligt det då.
Veldig lett test er å jekke opp framdekket og prøve å riste det vertikalt og horisontalt.
Skal ikkje være mykje bevegelse her.
Meiner det var at når dekket var ustabilt vertikalt var det stabstagene og horisontalt var det hjullager eller styrestag? Ikkje skyt meg visst eg tar feil her

Skrevet

Ser du holder til i Oslo, om du er interessert i få sett på det privat er det bare å ta kontakt på pm.

Det der hørtes -nesten- ut som reklame :P

Skrevet

hmm, var merkeligt det då.

Veldig lett test er å jekke opp framdekket og prøve å riste det vertikalt og horisontalt.

Skal ikkje være mykje bevegelse her.

Meiner det var at når dekket var ustabilt vertikalt var det stabstagene og horisontalt var det hjullager eller styrestag? Ikkje skyt meg visst eg tar feil her

Skal være null bevegelse så vidt jeg har forstått. 

Men jeg har googlet litt, og "alle" sier jo at hjullager bråker noe inni granskauen.

For min del er det jo kun jeg som hører dette o.O :P

Skrevet

Med gåent hjullager så skal det vel hørest ut som om godstoget skal parkere inn i garasjen din.
Er det kun du som hører det og verktstedet finner ikkje feil så ville eg tatt deira beslutning som god fisk :)

Skrevet

Med gåent hjullager så skal det vel hørest ut som om godstoget skal parkere inn i garasjen din.

Er det kun du som hører det og verktstedet finner ikkje feil så ville eg tatt deira beslutning som god fisk :)

Det høres absolutt ikke ut som noe godstog nei.. 

Skrevet (endret)

Tror ikke du har hørt ett hjullager jeg.

Det høres langt fra "godstog som parkerer i garasjen din" ut. Det starter som en svak ulelyd som forsvinner når belastningen letter, f.eks i sving. Over noen 1000km vil den ulelyden bli høyere etter hvert.

Endret av CrZyWiz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...