Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Fikk vite  for en stund siden at hvis jeg sku gå for innkjøp av ny vannpumpe så burde innpelleren være lagd av metall istedenfor plast?

Men noen her som vet hvem som eventuelt selger dette? Har sjekket gs og koed men klarte ikke helt og finne ut av om det var plast eller metall inpeller di selger. Men ser at schmiedmann har en til 745kr inkl moms. 

Mvh. Vegard

Endret av vegard89
Skrevet

Ring GS/Koed og spør? De har begge god kundeservice etter min erfaring og da vet du det 100% sikkert.

Skrevet (endret)

og termostathus

Får ikke skiftet den løst. Er fastmontert i termostathus den.

Endret av vegard89
Skrevet (endret)

Har akkurat bestilt vannpumpe og termostat.

Skifter selvfølgelig den samtidig :)

Endret av vegard89
Skrevet (endret)

Oppgradert termostathus til alu, orig er hardplast meiner eg.

Gjerne bruk multisitat istadenfor egen post til å svare alle, sparer plass :)

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

Oppgradert termostathus til alu, orig er hardplast meiner eg.

Gjerne bruk multisitat istadenfor egen post til å svare alle, sparer plass :)

Ok kunne ikke se at noen av di nettsidene hadde termostat i aluminium. Eller det sto ikke noe spesifikt om det.

Endret av vegard89
Skrevet (endret)

Ja vet det. Har allerede bestilt så er litt for sent nå.

Men du får ikke kun bestilt termostat for seg selv. Når du bestiller den så er det med hus. 

Viste ikke at det var til og få tak i.

Virker heller ikke som di selger disse i aluminium på di norske sidene.

Men takk for tipset :)

Endret av vegard89
Skrevet

Stemmer det Sammyen sier. De originale på M52 er iaf i plast og slår sprekker med tiden. Min så ikke ut til å ha noen sprekker, men det dryppet litt kjølevæske under bilen og etter det jeg greide å spore så det ut som at det kom fra termostathuset. Byttet til en i aluminium som jeg kjøpte fra Ebay for to uker siden. Vanskelig å følgepå drypping når det regner hele tiden, men nivået på kjølevæska har holdt seg.

Skrevet (endret)

Stemmer det Sammyen sier. De originale på M52 er iaf i plast og slår sprekker med tiden. Min så ikke ut til å ha noen sprekker, men det dryppet litt kjølevæske under bilen og etter det jeg greide å spore så det ut som at det kom fra termostathuset. Byttet til en i aluminium som jeg kjøpte fra Ebay for to uker siden. Vanskelig å følgepå drypping når det regner hele tiden, men nivået på kjølevæska har holdt seg.

Ja jeg forstår. Men får gjøre et  forsøk med den delen jeg får.

Skal huske på det til neste gang sånn at jeg får bestilt den i aluminium. Har ikke hatt noe problemer med lekkasje på kjølevæska så lenge jeg har hatt bilen selv.

Endret av vegard89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...