Gå til innhold

DTC feil?

takoon
 Share

Anbefalte innlegg

Hallois forumister, har en 2008 118d som har en snodig oppførsel. Noen ganger etter en kjøretur så er venstre bremseskive bak ekstrem varm mens høyre er kald. Merker også fra tid til annen en merkbar vibrering som kommer og går fra bakenden ( tenkte det kun være mellomakselkryss men tror ikke det er det) Kan DTC'n spille et puss her eller?. Kan nevne at forrige eier skiftet bremseskiven på den siden som blir varm. Jobben ble gjort av mekonomen!!.

Jeg har sjekket om det kan være feil på skiva ( klosser som ligger inntil) men kan ikke se noe galt.

Forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe ulyder?
Feks eit hjullager kan skape varme i navet men dette skal du høyre.

Det er ingen spesielle lyder?

Du har sjekket for defekt caliper ja?

DTC'n skal vel ikkje gjere noke sånt, ivertfal ikkje uten varsellampe vil eg sei.

Mulighet til å sjekke om det er kast i skiven så den kanskje slår inntil av og til? (Det kan skape vibrering)
Ingen uvanlig oppførsel når du bremser hardt?

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar, merker ingen ulyd kun vibrasjon. Vil en ikke merke om en caliper er defekt da bilen vil dra til siden? Eller mener du at stemplene ikke går tilbake etter oppbremsing, kan kanskje være det. Merket sist jeg kjørte at DTC lampa blinket til ved forbikjøring på tørr asfalt. Sist gang vibrasjonen kom så var det etter en akseleasjon. Pussige greier dette men finner vel det ut etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...