Gå til innhold

Nye bilen. Endelig 7'er E38


Anbefalte innlegg

Har endelig gått til innkjøp av en E38.

Valget ble falt på en 2000 mod 740D Blir hentet i morgen.

Håper da på at bilen er like flott å strøken som selger vil ha det til. Blir ikke gjort så voldsomt mye med den med det første.

Regner med å selge felgene som står på og få nye sommer felger til den. Har noen RH X-rad 19" liggende som muligens kan være aktuelle. Med tiden så blir det toning av rutene, kanskje litt senk, shadowline og 4 utblås bak for å få fram litt V8 lyd.

Flere bilder kommer.

post-40398-0-60441900-1426262607_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefaling av felger som passer godt på en E38? Og ang senk. Hva er greit å kjøre med med tanke på comfort samtidig som bilen blir litt lavere. Tenkte i utgangspunktet noe alle 35/20 ca? Holder vel egentlig greit med fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noen e38 som ikke blir høy framme når man bruker senkefjærer.

Hadde AP fjærer på min 55 framme og 45 bak og var likevel for høy etter min mening.

Jeg gikk for coilovers FK.

Søk på bmw e38 stance så får du mange forskjellige forslag til felger :)

Jeg synes sjøl att er det noe E38 trenger så er det voldsomme kantfelger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sinnsykt rå bil! Satt og sikla over denne på Finn, hadde jeg bare hatt råd.. :wub: Følger her! 

Kantfelger, senk, shadowline og litt soting så blir det fort veldig fett :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var bilen kommet i garasjen. Tok meg ca 20 min å koble opp lydsignalet fra cd veksler til en AUX kabel, så nå er den på plass. :) 

No lurer jeg på å sette inn en sub i bagasjen. Lurer på å gjøre det sammen som jeg gjorde i E39'en. Snudde stepphjulet og formstøpte en glassfiberkasse. Ble meget bra lyd i E39'en. Fordelen er jo at alt blir skjult under teppet, slik at jeg beholder full bagasjeromsplass. Skal ha plass te barnevogn å handling, bilferie å den type ting. :)

Turen fra Ølen Bilsenter til Bergen gikk meget bra. Nullstilte forbruksmåleren i ølen og den stod på 5,7 når jeg var kommet til Bergen. Hadde ALDRI trodd att en 3,9 V8 diesel kunne gå så latterlig lavt som det. 

 

Neste tur blir i påsken. Da blir det Bergen Kr.Sand. ser frem til den turen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten oppdatering. 

 

Turen til Kr.Sand gikk veldig fint. Reiste meg, fruen, begge ungene og svigermor, Fult bagasjerom og thule ocean 300 takboks på taket. Måtte for øvrig på Biltema å skaffe takbøyler da ingen andre hadde. Kjørte tur retur og forbruket landet på 7.2 Er meget imponert over dette, på en 3,9l V8 Twin turbo Diesel.

 

Bilen har stått i garasjen i omtrent 2 uker nå om ikke mer, da det blir tatt en del oppgraderinger/service/reparasjon.

 

Har skiftet Casterstag og Stab stag foringer til Powerflex,

 

Byttet begge fjærene bak grunnet knekt (kjøpte kun brukte fjærer på koed, da jeg vurderer litt senk på bilen). I prosessen byttet jeg også dempere, da de var omtrent som en sykkelpumpe, og foringene ble litt hærjet med, da de skulle ut av feste sitt i spindelen bak (kjent problem at de ruster fast).

 

Byttet veivhusventilasjonsfilteret på motor, så ut som om det var på høy tid da jeg åpnet det gamle. :)

 

Ettermontert LED Angel eyes

 

Xenon i grøftelys

 

LED interiør belysning

 

LED skiltlys

 

Åpnet opp skipose hullet, laget adapterplate i MDF og bestil Ground Zero sin 8" sub GZUW 8SQ. Her blir det laget en liten kasse som tar lite plass fra bagasjerommet og ser mest mulig originalt ut. Skal ha en 7" bass port inn mot cupe og selve elementet blir stående i åpningen inn mot cupe. 

 

Forsterker er allerede koblet opp og montert i bagasjerommet, og brukes i dag på en 12" i kasse. Er denne jeg ønsker å få ut av bagasjerommet. 

 

Skiftet høyttalere i dørene foran til Pioneer TS-E130Ci

 

 

Gjennstående arbeid.

 

Kjøpt ny DA polerings maskin, så skal polere bilen i 3 steg.

 

Skifte tank følere h.s. og v.s

 

Bytte langsgående Br.rør bak h.s og v.s. (bytter til kobber)

 

Bytte drivstoff rør (Bytter til kobber)

 

Ettermontere ryggekamera opp mot originale 4:3 skjermen som går automatisk over når bilen settes i R

 

Montere sotefilm på rutene. Denne ble bestilt på ebay i ferdig kuttet tilpasset BMW E38. Dette har jeg gjort på 2 E39 og E60 tidligere, med meget godt resultat.

Gikk for 5% limo Black. 

 

Fikk fatt på 50mm sort isolasjons teip på clas ohlson, så blir shadowline teipet inntil jeg kommer over shadowline lister til en ok pris.

 

Venter på BMW M POWER skiltplate holdere som er bestilt

 

Og ny orginal tekstil matte til fører siden, da denne manglet og de andre ser ut som ny.

 

Fikk fatt på noen 19" Vertini Rivera felger å montert de nye dekkene fra Ac shnitzer felgene over. Ser mye bedre ut, men vurdere å få på den noen 20" i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering.

Turen til Kr.Sand gikk veldig fint. Reiste meg, fruen, begge ungene og svigermor, Fult bagasjerom og thule ocean 300 takboks på taket. Måtte for øvrig på Biltema å skaffe takbøyler da ingen andre hadde. Kjørte tur retur og forbruket landet på 7.2 Er meget imponert over dette, på en 3,9l V8 Twin turbo Diesel.

Bilen har stått i garasjen i omtrent 2 uker nå om ikke mer, da det blir tatt en del oppgraderinger/service/reparasjon.

Har skiftet Casterstag og Stab stag foringer til Powerflex,

Byttet begge fjærene bak grunnet knekt (kjøpte kun brukte fjærer på koed, da jeg vurderer litt senk på bilen). I prosessen byttet jeg også dempere, da de var omtrent som en sykkelpumpe, og foringene ble litt hærjet med, da de skulle ut av feste sitt i spindelen bak (kjent problem at de ruster fast).

Byttet veivhusventilasjonsfilteret på motor, så ut som om det var på høy tid da jeg åpnet det gamle. :)

Ettermontert LED Angel eyes

Xenon i grøftelys

LED interiør belysning

LED skiltlys

Åpnet opp skipose hullet, laget adapterplate i MDF og bestil Ground Zero sin 8" sub GZUW 8SQ. Her blir det laget en liten kasse som tar lite plass fra bagasjerommet og ser mest mulig originalt ut. Skal ha en 7" bass port inn mot cupe og selve elementet blir stående i åpningen inn mot cupe.

Forsterker er allerede koblet opp og montert i bagasjerommet, og brukes i dag på en 12" i kasse. Er denne jeg ønsker å få ut av bagasjerommet.

Skiftet høyttalere i dørene foran til Pioneer TS-E130Ci

Gjennstående arbeid.

Kjøpt ny DA polerings maskin, så skal polere bilen i 3 steg.

Skifte tank følere h.s. og v.s

Bytte langsgående Br.rør bak h.s og v.s. (bytter til kobber)

Bytte drivstoff rør (Bytter til kobber)

Ettermontere ryggekamera opp mot originale 4:3 skjermen som går automatisk over når bilen settes i R

Montere sotefilm på rutene. Denne ble bestilt på ebay i ferdig kuttet tilpasset BMW E38. Dette har jeg gjort på 2 E39 og E60 tidligere, med meget godt resultat.

Gikk for 5% limo Black.

Fikk fatt på 50mm sort isolasjons teip på clas ohlson, så blir shadowline teipet inntil jeg kommer over shadowline lister til en ok pris.

Venter på BMW M POWER skiltplate holdere som er bestilt

Og ny orginal tekstil matte til fører siden, da denne manglet og de andre ser ut som ny.

Fikk fatt på noen 19" Vertini Rivera felger å montert de nye dekkene fra Ac shnitzer felgene over. Ser mye bedre ut, men vurdere å få på den noen 20" i steden.

Høres veldig bra ut! Følger med videre på denne bilen. :-) post gjerne noe bilder også :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...