BMW 4 EVER Skrevet Mai 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2015 Har bilde av skifting av veivhus filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Mai 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2015 No er br.rør byttet, br. Slanger og drivstoff røret tatt. Var så vidt borti drivstoff røret så gikk det hull på det.☺ bare resten igjen no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Ser ut som denne har kommet i veldig gode hender! Bra jobba og bra planer! Har du delenr. på filteret til veivhusventilasjonen? Finner bare nr. på hele uniten. Angående oppkobling av stereo. Du har bare "vanlig" HiFi? Ikke DSP? Er et mareritt å gjøre noe som helst med DSP-stereoen, så om det er det du har funnet en easy fix på, vil jeg gjerne vite hvordan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirelli Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Flott bil. Har selv 730d, men er bare rekkesekser. Hvordan fikk du aux? Har cd veksler i bagasjerom og største navi skjerm. Og mye styr å koble opp ryggeksmera? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2015 Ryggekamera er nesten plugg & play. Videomodulen er vistnok forberedt for det. Må ligge inn ett gods (÷) signal på en pinn på Videomodulen. Dette må gjøres med ett rele å så styres det hele fra ryggelyset, slik at Videomodulen får signal når bilen settes i R. Då svitsjer skjermen over til ryggekamera inngangen på Videomodulen som du da har koblet kamera inn på. Har oppskriften på det, kan legge inn link til der jeg fant det. Har ikke DSP nei. Har hentet signal med strømtyv direkte fra forsterkeren og så rett i forsterker, da denne hadde high inn. Hvis ikke hadde jeg brukt filter imellom. Har også beskrivelse på hvilken pinn som går til hva om det er ønskelig. AUX er ganske lett. Cd veksler må være i bilen, og tilkoblet med den lille flate stikket. Det litt større stikket kobler du ut. Her bruker du 3 av de ledningen mener det var grå, sort og rød. Kan sjekke dette. Her er det cd veksler sender ut sitt lyd signal. Jeg tok en 5 meter 3.5mm jack ledning og klippet den i ene enden. Da står du med 4 ledere der de uisolerte går sammen slik at du da har 3 ledninger. Mener rød gikk på rød og sort på sort (hvit) grå gikk da på de som er sammen siden dette er felles signal. Å vips har du aux. Men må stå på cd foran for at du skal få lyd, og må være en cd i cdveksler. Er hele enheten du må skifte. Ja den dyre delen til 4.000 eller hva det no var. Har heldigvis jobbet på BMW i bergen så fikk god pris på den. Men absolutt verdt å bytte, med tanke på at utfallet kan føre til turbo havari. E jo billig det med 2 turboer og en pris på 25.000 per stykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Mai 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2015 https://vimeo.com/127363289 Å slik låter en 8" Ground Zero sub på 2 x 2 ohm koblet opp i 4 ohm. Montert i skiposehullet. Er litt ulyder då den ikke er festet skikkelig og Bass refleks røret er borti chassi. Dette blir utbedret snarest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 9, 2015 Share Skrevet Mai 9, 2015 Høres ut som du får greit med trykk, hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Mai 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2015 Eg ble positivt overrasket. Hadde IKKE forventet dette av en 8". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirelli Skrevet Mai 11, 2015 Share Skrevet Mai 11, 2015 (endret) Ryggekamera er nesten plugg & play. Videomodulen er vistnok forberedt for det. Må ligge inn ett gods (÷) signal på en pinn på Videomodulen. Dette må gjøres med ett rele å så styres det hele fra ryggelyset, slik at Videomodulen får signal når bilen settes i R. Då svitsjer skjermen over til ryggekamera inngangen på Videomodulen som du da har koblet kamera inn på. Har oppskriften på det, kan legge inn link til der jeg fant det. Har ikke DSP nei. Har hentet signal med strømtyv direkte fra forsterkeren og så rett i forsterker, da denne hadde high inn. Hvis ikke hadde jeg brukt filter imellom. Har også beskrivelse på hvilken pinn som går til hva om det er ønskelig. AUX er ganske lett. Cd veksler må være i bilen, og tilkoblet med den lille flate stikket. Det litt større stikket kobler du ut. Her bruker du 3 av de ledningen mener det var grå, sort og rød. Kan sjekke dette. Her er det cd veksler sender ut sitt lyd signal. Jeg tok en 5 meter 3.5mm jack ledning og klippet den i ene enden. Da står du med 4 ledere der de uisolerte går sammen slik at du da har 3 ledninger. Mener rød gikk på rød og sort på sort (hvit) grå gikk da på de som er sammen siden dette er felles signal. Å vips har du aux. Men må stå på cd foran for at du skal få lyd, og må være en cd i cdveksler. Er hele enheten du må skifte. Ja den dyre delen til 4.000 eller hva det no var. Har heldigvis jobbet på BMW i bergen så fikk god pris på den. Men absolutt verdt å bytte, med tanke på at utfallet kan føre til turbo havari. E jo billig det med 2 turboer og en pris på 25.000 per stykk. ok takk:) skal prøve når jeg kommer hjem. Ser mange kjøper dension bokser, osv. Men funker vell like bra dette og sparer noen tusen. Er ikke så opptatt av å se songen på skjerm eller Styre lyden.. Har jo mobilen til det:) men har bare kasett foran bak navigasjon? Sette i kasett istadenfor cd? Endret Mai 11, 2015 av Pirelli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Juli 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2016 Hokus pokus så var ENDELIG bilen borte vekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 4, 2016 Share Skrevet Juli 4, 2016 Mye trøbbel med bilen? har forhandleren tatt den tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Juli 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2016 JA og JA.. Dessverre. Var min første E38 og det ble en laaang historie. Tok meg over 1 år med forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget, men jeg vant saken Heldigvis for min del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 18, 2016 Share Skrevet Juli 18, 2016 Ok. Bra du vant da. Så den til salgs igjen på finn. Brukte samme bilder som sist. Så regnet med det var samme forhandler som solgte den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå