shoetang Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 Jeg har en BMW e36 318i stv. 1999 modell. Jeg får opp feilkoder ABS sensorer begge bak. (jeg har skifta begge, men diagnose toolet karer ikke slette feilene. Så får jeg opp : ABS motor pump fail. Hos verksted får jeg beskjed om at ABS rele må skiftes, dette releet finner jeg ikke. Noen som vet hva jeg skal gjøre for å fikse dette? Takker for svar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 Releet ligger vel i sikringsboksen. Står også merket ABS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoetang Skrevet Mars 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2015 Relet ligger ikke i sikringsboksen. På andre E36 gjør det nok det. Der som det er ABS rele på andre E36 er det tomt på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 Ja det ligger i boksen på noen ihvertfall bla. den jeg hadde tidligere. Men ett google søk hadde nok sikkert hjulpet deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoetang Skrevet Mars 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2015 Har googlet mye, er flere som ikke finner det relet... Hadde jeg funnet det ved googling ville jeg sluppet å spørre her;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 om releet ikke står der det skal stå, har noen tatt det vekk da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoetang Skrevet Mars 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2015 Det er ikke laget til for at rele skal stå der. Mulig at på de seineste utgaver av e36 at dette er på en annen plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 Ble en forandring og re wiring av alle abs systemer på bmw fra August 1998 Da ble rele i sikrings boksen tatt bort. Og alt ble flyttet inn i den svarte boksen foran på abs pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoetang Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2015 OK. står det et rele inni den boksen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 18, 2015 Share Skrevet Mars 18, 2015 Det er jo bare og åpne å se det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoetang Skrevet Mars 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2015 Problem løst! Jeg skiftet ASC/ABS pumpa. det viste seg ut i fra delenummer at denne bilen hadde pumpe som ble levert til E46. Da bestilte jeg 2 stk abs sensorer til E46 og monterte de på bilen. etter resetting av systemet virker alt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå