Gå til innhold

Problemer med skiltlys - Bmw e46 sedan

vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Idag så sku jeg skifte ut den ene pæren som ikke lyste bakpå ved skitlysene. 

Men når jeg prøvde og skifte ut denne så hjalp det svært lite. Prøvde deretter og sette over den pæren som lyste og over til andre siden, men fortsakk ikke antydning til lys. Så i tilegg at det var en dell irr der..

Så da regner jeg med at jeg må skifte ut hele skiltlysholderen?

Må hele den lista skiftes  ut, eller er det en anen måte å gjøre dette på?

Mvh. Vegard

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skru av listen og se etter brudd/dårlig kontakt.

Dette skjedde med meg (på 1 av 2 pærer), men jeg hadde LEDs med kretskort og ikke pinol, så jeg loddet meg "rundt" pæreholderen. Det har funket i 2 år, uten problemer :)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det akkurat samme problemet, ett vanlig problem med E46. det du må gjøre er å skru av dei 4 skruene som holder listen på plass (tipper bakluke knappen på selve bakluka ikkje fungerer, og at du har sedan) og popper av dei ca 10 panelholderane. da kommer trekket av og du må ta av festet til verktøyboksen med en enkel twist på den så dei 2 pinnane kommer til syne og så drar du den bak.

da kommer heile panelet ut. og da er det egentlig berre å leite for the obvious først. kabelbrudd som er ett resultat av trøttetsbrudd på kabel. i mitt tilfelle var det en plastikk skjøyt på lista der skiltlysa er som holder den nå på plass. dra ut denne og se nedi, er alle kontaktene der? mangler det en pin? eller er det rustet/oksidert? min var heilt grønn. så eg la enden på lista i eddik, for å få vekk all oksideringa. men uten suksess. kanskje det funker for deg.

OM det mot formodning ikkje skulle fungere, så klipper du kvar side og limer sammen kablene med enten lodding, eler berre twinne dei sammen og teipe, det gjorde eg og dei har fungert lenge uten problem.

eg har en 318 98' e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for bra svar :)

Jo baklukeknappen min fungerer den. Har ikke hatt noe problemer der egentlig. 

Men jeg får skru opp og se. Men om det hadde vært kabelbrudd eller lignende ville det ene lyset fungert uansett da?

Fordi det er kun den ene pæra som ikke vil fungere hos meg. 

Men om det viser seg at jeg vil bytte ut alt. Da må jeg skifte hele lista ikke sant? Får jeg denne ferdiglakkert noe sted?

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste også at det kan være kabelen inni gummi pølsa nede til høre på bakruta når du åpner bakluka, MEN ikkje sprett opp denne før du er heilt sikker det ikkje er noe i selve bakluka, da det ofte er det. og det er skjeldent det er midt inni bakluka der du ikkje ser. enden heilt framme med selve lista der skiltlysa er, eller rett før det går inni dinna kabelpøla. prøv å fra fram litt kablene, så du ser, eg hadde noen skadet kabler som lente seg på en skarp stålkant osv, desse teipet eg litt for å gi meir splitematriell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foresten mulig og skifte ut kun skiltlysholderene, uten og kjøpe hele den lista komplett? Mener jeg har sett det et sted der du kan kjøpe di skiltlysholderene løst.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Takk for svar :)

Er det mulig og sette over den lakkerte delen hvis jeg må kjøpe ny list eventuelt?

Hadde vært veldig kjekt, så slipper jeg og lakkere den nye lista.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskellen er ingen, coupe betyr total plass i bilen er mindre enn 33 kubbikfot og sedan er når det er over 33. du kan ta det over på ny ja, men ikkje gjordt det selv. 

Sikker på dette? Det er jo en annen bakluke, og CSL har ikke den listen over skiltet som E46 Coupe, Cab og Sedan har..... Er jo også forskjell på listen på sedan facelift, vs pre-facelift... 

Jeg hadde ikke handla dersom det var oppgitt at det ikke passa, slik som på den linken der...

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror  det ender opp med at  jeg kjøper  hele den dingsen ny ettervært fra koed eller noe.

Men først må jeg prøve og finne ut hva som har skjedd. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på dette? Det er jo en annen bakluke, og CSL har ikke den listen over skiltet som E46 Coupe, Cab og Sedan har..... Er jo også forskjell på listen på sedan facelift, vs pre-facelift... 

Jeg hadde ikke handla dersom det var oppgitt at det ikke passa, slik som på den linken der...

I dagens samfunn så blir coupe asosiert med sport og den slags, det har egentlig lite med bakluke og den skags å gjøre, så lenge den har den "rumpa ut" så er det total kubikk som er faktoren. dei sei "sports-coupe" for det høres jo uendelig mykje tøffere ut en "sports-sedan" ikkje sant?. coupe og sedan er veldig misforstått på stor basis.

Edit: ikkje for å snakke om du går inn på Finn.no, ikkje alle er enige on ka E46 er...

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...