Scooterengan Skrevet Mars 19, 2015 Skrevet Mars 19, 2015 Er en E46 330d 2001 det dreier seg om. M57 motor med common rail. Bilen er også chippet. Ved skikkelig pådrag, altså full gass ifra 2 giret og oppover så DDE lampa opp (glødelampa). Hvis jeg etter dette gir full gass i noen sekunder så stopper motoren!Er liksom ingen hosting eller noe, motoren bare stopper. Starter fint med en gang etterpå, så lenge man ikke gir full gass så skjer ikke disse problemene, så dette må jo ha noe med diesel tilførselen å gjøre. Trodde kanskje det var tett dieselfilter da denne neppe er byttet på lenge, bytta denne netopp, og det var ingen forskjell. Skal få prøve å tatt en diagnose test, men intill, noen som vet hva dette kan være?Får å nevne det, så er det litt diesel svetting rundt common railen og dysene.
Scooterengan Skrevet Mars 19, 2015 Forfatter Skrevet Mars 19, 2015 4 feilkoder på motor: 0404 - Eksosreturkrets: område/ytelse 1A04 - Elektrisk tileggsvarmer 1190 - Trykkkontrollventil drivstoffgalleri 1260 - Kontrollsystem, forpumpe
Sammyen Skrevet Mars 19, 2015 Skrevet Mars 19, 2015 (endret) Hørest ut som lite drivstoff 0404 Exhaust gas feedback 2- Er vel lambdasonden som gjer beskjed at det er feil blanding?1A04 Extra electrical heater- Usikker men tviler på dette er eit av hovedproblemene 1190 Rail pressure regulation- Kan denne komme når det blir lavt trykk i fuelrailen?1260 Delivery pump control system- Dårlig fødepumpe? Sjekk for lekkasje på slanger eller koblinger.Sjekk at pumpa går.Evt ta ein dysetest i tilfelle desse er defekt. Ved tette dyser kan jo det bli for mykje trykk og detskaper den svettingen rundt fuelrailen? https://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=80570&t=80570 Andre med innspill?edit: skriveleifer Endret Mars 20, 2015 av Sammyen
Scooterengan Skrevet Mars 21, 2015 Forfatter Skrevet Mars 21, 2015 Leser at det er ikke uvanlig at dieselpumpen som er under passasjer sete ryker. Det er vel klart at det er dårlig dieseltrykk. Hvor feilen ligger er jo spørsmålet, så hvordan kan jeg gå fram får å finne ut hva som gir dårlig trykk?Den pumpa under passasjer sete, hva kalles den?
Tunorg Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Hei Jeg har samme problem med min bil og med samme diagnostik, jeg har sjekket fødepumpe under pasajere sete og den går, i allefall jeg hører pumpe jobber. Jeg er sliter med bilen om dagen og ingen som kan gi men ett ordentlig svar på verkstedet. Dersom noen har svar på det så hadde vært fint at jeg kan bytte den delen som gjelder og slipper å bruke mye penger på å gjette på diverse deler.
Tunorg Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 4 feilkoder på motor: 0404 - Eksosreturkrets: område/ytelse 1A04 - Elektrisk tileggsvarmer 1190 - Trykkkontrollventil drivstoffgalleri 1260 - Kontrollsystem, forpumpe Hei, jeg har samme problemet med min bil, fikk du fikse din og hva det var feilen?
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Om du har mulighet for og lese av livedata så ser du fort om du har problem med matetrykk/railtrykk.Har du dårlig matetrykk, får du naturlig nok problem med railtrykket.Og siden du har feilkode på railtrykk, og feil som gjelder fødepumpe så ville jeg starta der. Men sjekk livedata, så finner du det ganske fort ut.
Tunorg Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Om du har mulighet for og lese av livedata så ser du fort om du har problem med matetrykk/railtrykk. Har du dårlig matetrykk, får du naturlig nok problem med railtrykket. Og siden du har feilkode på railtrykk, og feil som gjelder fødepumpe så ville jeg starta der. Men sjekk livedata, så finner du det ganske fort ut. Hei Takk for tipsen.En ting til som jeg lurte på angående føde pumpe, kan den har feil selv om jeg hører at den jobber? Nå starter bilen og går, jeg dro på jobben igår og idag og er bekymre at den stopper igjen. Sist når de stoppe på lørdag så lyste DDE lampe og så dør motor helt.
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 (endret) Den blir utslitt etter hvert, og da klarer den ikke og levere det trykke den skal, som igjen gjør at det blir for lite trykk på høytrykk sida. Den vil ofte dure en del når den er dårlig. Vis matepumpa ikke starter, starter ikke bilen. Da får du ikke railtrykk. Har selv bytta denne, men hos meg fuska motoren ved full gass og mistet kraft. Den stoppa aldri og fikk aldri opp motorlampe, men jeg hadde feilkoder på "presupply pressure, to low" eller noe sånt. Matetrykket skal ligge rundt 4 bar, hos meg ligger det på ca 3.9 bar sist jeg sjekka. Men om du får sjekket trykket når du kjører og gir på litt, så bør det ikke gå noe særlig under 3.5 bar. Får feilkode når det detter under 2. Må du bytte denne så kjøp orginal, jeg kjøpte macoplex fra Tyskland, og det var jo jævla jalla dritt. Bråka som Faen og fiksa ikke problemet. Får pierburg pumpe fra car-parts24.com til en hyggelig pris, inkl frakt og moms i forhold til prisen i Norge. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Endret Juni 16, 2015 av Alpejohn
Tunorg Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Den blir utslitt etter hvert, og da klarer den ikke og levere det trykke den skal, som igjen gjør at det blir for lite trykk på høytrykk sida. Den vil ofte dure en del når den er dårlig. Vis matepumpa ikke starter, starter ikke bilen. Da får du ikke railtrykk. Har selv bytta denne, men hos meg fuska motoren ved full gass og mistet kraft. Den stoppa aldri og fikk aldri opp motorlampe, men jeg hadde feilkoder på "presupply pressure, to low" eller noe sånt. Matetrykket skal ligge rundt 4 bar, hos meg ligger det på ca 3.9 bar sist jeg sjekka. Men om du får sjekket trykket når du kjører og gir på litt, så bør det ikke gå noe særlig under 3.5 bar. Får feilkode når det detter under 2. Må du bytte denne så kjøp orginal, jeg kjøpte macoplex fra Tyskland, og det var jo jævla jalla dritt. Bråka som Faen og fiksa ikke problemet. Får pierburg pumpe fra car-parts24.com til en hyggelig pris, inkl frakt og moms i forhold til prisen i Norge. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Ja det stemmer faktisk at jegmistet kraft på bilen nå, når jeg gasser så er ikke frisk som før, først så trudde jeg det var turbo, men så vær ikke det. Jeg skal kjøpe ny pumpe som du anbefalt meg, det er nok feilen er især når jeg kjører med lite diesel så blir krafte på bilen mindre. Her er feil koder som jeg fikk på diagnostic. 1190 - Trykkkontrollventil drivstoffgalleri 1260 - Kontrollsystem, forpumpe- Tusen takk for tipsen.
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Jeg ville sjekka det først så du ikke kaster penger ut vinduet. Om du merker det med lite diesel på tanken kan det være pumpa i tanken. Matepumpa ligger under førersetet, på e39 hvertfall. Kan jo sjekke deler på bmwfans.info.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Tunorg Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Jeg ville sjekka det først så du ikke kaster penger ut vinduet. Om du merker det med lite diesel på tanken kan det være pumpa i tanken. Matepumpa ligger under førersetet, på e39 hvertfall. Kan jo sjekke deler på bmwfans.info.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatal Var ikke den du mente fra begynnelsen at den kan være feil med?
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Var matepumpa jeg tenkte på først ja, men så sier du den oppfører seg sånn med lite diesel på tanken, da kan det fort være pumpa i tanken som er problemet. Skal ikke si at dette kan skape slike problemer, men vet det har vært et tema, men mulig det gjaldt TDS motorene og ikke CR. Men om du søker litt i diesel tråden så finner du garantert saker som omhandler det emnet. Og bare så det er klart, jeg oppfordrer deg til og sjekke livedata osv før du begynner og bytte deler. Det kan godt være at det ikke er pumper som er problemet likavel. Og da har du kasta bort penger på noe som ikke var ødelagt. Det kan godt være jeg tar feil, men jeg har vært borti lignende problem med min bil. Finn noen som har inpa, eller kjøp det en kabel med software selv, de er ikke så dyre. Og den er kjekk og ha uansett. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Tunorg Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Var matepumpa jeg tenkte på først ja, men så sier du den oppfører seg sånn med lite diesel på tanken, da kan det fort være pumpa i tanken som er problemet. Skal ikke si at dette kan skape slike problemer, men vet det har vært et tema, men mulig det gjaldt TDS motorene og ikke CR. Men om du søker litt i diesel tråden så finner du garantert saker som omhandler det emnet. Og bare så det er klart, jeg oppfordrer deg til og sjekke livedata osv før du begynner og bytte deler. Det kan godt være at det ikke er pumper som er problemet likavel. Og da har du kasta bort penger på noe som ikke var ødelagt. Det kan godt være jeg tar feil, men jeg har vært borti lignende problem med min bil. Finn noen som har inpa, eller kjøp det en kabel med software selv, de er ikke så dyre. Og den er kjekk og ha uansett. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Takk igjen. Kan du tipse meg gvor jeg kan finne billig kabel og softwate for diagnostic?
Tunorg Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Takk igjen. Kan du tipse meg gvor jeg kan finne billig kabel og softwate for diagnostic? Det med lite disel det var bare tilfeldig jeg har tenkt sånn, men det skjedd 2 ganger etter det med halv tank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå