Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 328i startet ikke i dag,den er etter men det blir ikke noe mer.Merket ikke noe før jeg parkerte i går kveld.Noen som har gode tips? Det har vært fint.

Skrevet

Skjønner dere ikke at fyren ikke fikk start på bilen i dag? Den funket i går.

 

Det kan være bensintilførsel, napp ut slangen på rail og vri på tenninga (behøver ikke kjine) da skal bensinpumpa sende bensin fram mot rail. Kommer det ingenting så har du enten en et pumpehavari eller som du sier tett filter. 

Det kan være veiv/kamsensor eller noe annet morsomt som streiker også. Napp av coiler m tennplugger og se om du i det hele tatt har gnist på alle plugger.

 

Det kan være så mangt som er galt, vanskelig å gjette seg fram, men sjekk bensintilførsel. Du skal og kunne høre pumpa (i tanken) når du setter nøkkel i posisjon 2.

Skrevet (endret)

Skjønner dere ikke at fyren ikke fikk start på bilen i dag? Den funket i går.

 

Det kan være bensintilførsel, napp ut slangen på rail og vri på tenninga (behøver ikke kjine) da skal bensinpumpa sende bensin fram mot rail. Kommer det ingenting så har du enten en et pumpehavari eller som du sier tett filter. 

Det kan være veiv/kamsensor eller noe annet morsomt som streiker også. Napp av coiler m tennplugger og se om du i det hele tatt har gnist på alle plugger.

 

Det kan være så mangt som er galt, vanskelig å gjette seg fram, men sjekk bensintilførsel. Du skal og kunne høre pumpa (i tanken) når du setter nøkkel i posisjon 2.

Det er også det eneste man skjønner, men lite til hjelp i feilsøking. 

 

Vilkårlig gjetting er lite matnyttig.

Endret av CrZyWiz
Skrevet

Skjønner dere ikke at fyren ikke fikk start på bilen i dag? Den funket i går.

 

Det kan være bensintilførsel, napp ut slangen på rail og vri på tenninga (behøver ikke kjine) da skal bensinpumpa sende bensin fram mot rail. Kommer det ingenting så har du enten en et pumpehavari eller som du sier tett filter. 

Det kan være veiv/kamsensor eller noe annet morsomt som streiker også. Napp av coiler m tennplugger og se om du i det hele tatt har gnist på alle plugger.

 

Det kan være så mangt som er galt, vanskelig å gjette seg fram, men sjekk bensintilførsel. Du skal og kunne høre pumpa (i tanken) når du setter nøkkel i posisjon 2.

Eg ville ha begynnt med dette først, ogse ka som skjer derretter.

Skrevet

En diagnose hadde heller ikke skadet. Om du ikke kjenner noen med utstyr så kjøp en leser på ebay, med så mange styreenheter som e46/39 har så er det fint med litt informasjon. Dog kan du grovsøke litt selv, sjekk om du faktisk får bensin fram mot dysene ved å kneppe av en slange bare. Et multimeter fåes kjøpt billig slik at du kan ohme sensorer, dyser osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...