Gå til innhold

E36 bremserør bak

E.C.
 Share

Anbefalte innlegg

Skal snart legge ut på prosjektet med å få byttet bakre bremserør på E36'en. En helvetes jobb etter hva jeg har forstått.

Tenker å kjøpe rør som er i riktig lengde med en gang, men er ikke helt sikker på hvilke jeg skal ha.

Jeg har ABS, men ikke ASC. Det betyr vel at jeg ikke har T-stykke bak og skal ha de som går helt fram til motorrommet?

Prøvde å se under bilen, men de sitter åpenbart bak varmeskjoldet til eksosen, så ble ikke mye klokere. Er det eventuelt mulig å se/telle rør utifra bremsekraftforsterkeren i motorrommet for å avgjøre om jeg har T-stykke eller ikke?

Dette er en 320 fra år 95 med M52.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, tenkte det muligens var individuelle bremserør med ABS, men åpenbart så går begge bakhjula under ett.

Kan du si hvor langt tid du brukte og hvor mye arbeid det ble? Skjønner at eksosen, varmeskjoldet og mellomakslingen (?) må tas av, samt at bensintanken må droppes ned så man kan stikke hånda inn fra under baksetet når man monterer rør. Er det noe annet som er verdt å få med seg?

Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjort på 1 dag, men jeg pusset vekk rust og tectylerte mens jeg holdt på da. så jeg brukte litt lenger tid. Det som var mest arbeid var og få på plass bensintanken, er ganske trangt og knotete når mellomakslingen og eksosen er der. Er mulig og bare droppe den litt ned, men jeg fjernet hele greia, er mye enklere og montere røra da. Tok selvfølgelig av bakpotta, mellomakslingen løsnet jeg bare fra diffen, slet endel med og få den på plass igjen også. Pass på å ikke ha noe særlig med bensin på tanken når du tar den ned, jeg sølte noe sinnsykt, og jeg hadde veldig lite bensin på tanken, så den bør være tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...