Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, kjøpte meg en 318D 2006mod før helgen og igår slo startsperren inn når jeg skulle starte.

 

Er ekstremt lite teknisk av meg så prøvde å få noen kamerater til å hjelpe meg men får den ikke av.

Har prøvd å kople ut batteriet og vente, men samme greia når man prøver på nytt..

 

Søkt litt rundt på nett og tror muligens at batteriet på nøkkelen er litt sliten. Har ekstranøkkel men den er tom for batteri.

 

Noen her med litt mer peiling enn meg som kan gi meg noen tips?

Endret av unriil
Skrevet

Rødt ratt med strek over som lyser. "Aktivlenkung" mener jeg det sto i intruksjonsboka - oversatt blir det active steering. Men det har vel veldig lite med startsperre og gjøre? Kameratene mine som sa det var startsperra...

Skrevet

For å forklare litt bedre;

 

Setter nøkkelen i, trykker den inn og trykker på start-knappen. Ingenting skjer, helt dødt.

Eneste som kommer opp er det røde rattet med strek over.

Skrevet (endret)

Det er ikke startsperre. Det er rattlåsen.

Er det et lite låssymbol på det røde rattet og?

Endret av SweetBMW
Skrevet

Allright, jeg mistenkte at det var det først, så prøvde å vri og styre osv - men ingenting skjedde.

 

Husker ikke i farten om det var noe låssymbol på det røde rattet..

Skrevet

Nettopp. Kjent problem. Lærdom: drit i å si at du har symtomer eller feil som du ikke vet om stemmer (Generelt problem på forum)

Dersom det er rattlås (vanlig) så var iallefall norm før å bytte hele rattstammen.

Skrevet

Beklager! Som sagt, veldig uteknisk av meg og videreformdlet bare hva som ble sagt til meg.

Skrevet (endret)

Slapp av :) ikke ment som et angrep. Men generelt er det lurt å beskrive de faktiske opplevde symptomer, så vil du se at man får mer riktigebog kjappere svar.

Dersom du ringer et bmw verksted så burde de kunne gi deg en ganske eksakt pris da det som sagt er en vanlig feil på e9x.

Edit: Jeg har dessverre ikke noen andre gode råd å komme med, men mulig noen andre har vært mer borti dette i senere tid og har funnet noen gode DIY løsninger?

Endret av TRF-Racing
Skrevet

Null problem :-) jeg skjønner, men når man ikke er så flink med bil kan det være litt vanskelig med eksakt info osv.

 

Det uhyggelige er at nærmeste BMW-verksted er 80 mil unna...

En russisk kollega leste om en med samme problem som slo på bilen på og av samtidig som han vrikket på rattet i 19 minutter - da kom det gult lys og alt vel. Tror du/dere at det er vits å prøve eller er det bare tull?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...