unriil Skrevet Mars 30, 2015 Skrevet Mars 30, 2015 (endret) Hei, kjøpte meg en 318D 2006mod før helgen og igår slo startsperren inn når jeg skulle starte. Er ekstremt lite teknisk av meg så prøvde å få noen kamerater til å hjelpe meg men får den ikke av. Har prøvd å kople ut batteriet og vente, men samme greia når man prøver på nytt.. Søkt litt rundt på nett og tror muligens at batteriet på nøkkelen er litt sliten. Har ekstranøkkel men den er tom for batteri. Noen her med litt mer peiling enn meg som kan gi meg noen tips? Endret Mars 30, 2015 av unriil
TRF Skrevet Mars 30, 2015 Skrevet Mars 30, 2015 Og hvordan vet du at det er startsperre som slår inn? SweetBMW reagerte på dette 1
unriil Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Skrevet Mars 30, 2015 Rødt ratt med strek over som lyser. "Aktivlenkung" mener jeg det sto i intruksjonsboka - oversatt blir det active steering. Men det har vel veldig lite med startsperre og gjøre? Kameratene mine som sa det var startsperra...
unriil Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Skrevet Mars 30, 2015 For å forklare litt bedre; Setter nøkkelen i, trykker den inn og trykker på start-knappen. Ingenting skjer, helt dødt. Eneste som kommer opp er det røde rattet med strek over.
SweetBMW Skrevet Mars 30, 2015 Skrevet Mars 30, 2015 (endret) Det er ikke startsperre. Det er rattlåsen. Er det et lite låssymbol på det røde rattet og? Endret Mars 30, 2015 av SweetBMW
unriil Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Skrevet Mars 30, 2015 Allright, jeg mistenkte at det var det først, så prøvde å vri og styre osv - men ingenting skjedde. Husker ikke i farten om det var noe låssymbol på det røde rattet..
TRF Skrevet Mars 30, 2015 Skrevet Mars 30, 2015 Nettopp. Kjent problem. Lærdom: drit i å si at du har symtomer eller feil som du ikke vet om stemmer (Generelt problem på forum) Dersom det er rattlås (vanlig) så var iallefall norm før å bytte hele rattstammen.
unriil Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Skrevet Mars 30, 2015 Beklager! Som sagt, veldig uteknisk av meg og videreformdlet bare hva som ble sagt til meg.
TRF Skrevet Mars 30, 2015 Skrevet Mars 30, 2015 (endret) Slapp av ikke ment som et angrep. Men generelt er det lurt å beskrive de faktiske opplevde symptomer, så vil du se at man får mer riktigebog kjappere svar.Dersom du ringer et bmw verksted så burde de kunne gi deg en ganske eksakt pris da det som sagt er en vanlig feil på e9x. Edit: Jeg har dessverre ikke noen andre gode råd å komme med, men mulig noen andre har vært mer borti dette i senere tid og har funnet noen gode DIY løsninger? Endret Mars 30, 2015 av TRF-Racing
unriil Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Skrevet Mars 30, 2015 Null problem jeg skjønner, men når man ikke er så flink med bil kan det være litt vanskelig med eksakt info osv. Det uhyggelige er at nærmeste BMW-verksted er 80 mil unna... En russisk kollega leste om en med samme problem som slo på bilen på og av samtidig som han vrikket på rattet i 19 minutter - da kom det gult lys og alt vel. Tror du/dere at det er vits å prøve eller er det bare tull?
unriil Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Skrevet Mars 30, 2015 Må vel prøve. Er litt usikker på hva neste steg er hvis det ikke funker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå