Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har googlet og søkt for hardet livet, men jeg har kun funnet èn forumtråd med mitt problem (uten svar), så jeg håper noen her kan hjelpe.

Jeg har en 2005 mod E46 touring med et "ukontrollerbart" digitalt klimapanel. Jeg kan styre varme og hastighet på viftene, men jeg kan ikke velge hvor det skal blåse!

Bilen velger selv om den skal blåse på føtter, i fjeset eller på frontruta, dette veksler ca. hver 30-60 minutt uten at jeg rører noen knapper. Uansett hva jeg trykker på så blåser den et annet sted enn jeg har valgt.

Jeg kjøpte også et brukt klimapanel på eBay for å teste om det kunne være det, men det var ingen forbedring.

Denne skal være byttet:

DSC04798.jpg

Er det noen som har tips til hva som kan være feil? DIY? Må jeg inn å kode noe? Problemet har vært der lenge, forrige eier hadde det samme problemet under sitt eie. Men er litt fustrerende å ikke få varmluft på frontruta om vinteren når man trenger det.

Skrevet

Vet du om bilen faktisk ble levert med automatisk klimaanlegg? Er en del som tror det bare er å bytte panelet fra manuell til auto, men det krever ettermontering av spjeld og servoer for at man ikke skal oppleve at den lever sitt eget liv...

Skrevet (endret)

Sku til å si det hanserik sier. Hvis dette er tilfelle, så er det kanskje grunnen til at det varmeapperatet oppfører seg sånn.

Endret av vegard89
Skrevet

Det var noe jeg også har tenkt på, men det vet jeg ikke. Hvordan kan jeg finne ut det? Alle kontakter passer jo bak der, er vel ikke samme kontaktene på manuell klima?

Skrevet

Kan man finne det ut her? Noen som kan se om jeg mangler digital klima ut ifra utstyrslista?

Type code  EX31

Type  316I (EUR)

Dev. series  E46 (3FL)

Line  3

Body type  TOUR

Steering  LL

Door count  5

Engine  N46

Cubical capacity  1.80

Power  85

Transmision  HECK

Gearbox  MECH

Colour  IMOLAROT 2 (405)

Upholstery  STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)

Prod. date  2005-03-07

Order options
No.  Description
1CA  SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

226  SPORTS SUSPENSION SETTINGS

320  MODEL DESIGNATION, DELETION

338  M SPORTS PACKAGE II

386  ROOF RAIL

428  WARNING TRIANGLE

441  SMOKERS PACKAGE

481  SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494  SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

502  HEADLIGHT WASHER SYSTEM

520  FOGLIGHTS

550  ON-BOARD COMPUTER

650  CD PLAYER

661  RADIO BMW BUSINESS

710  M LEATHER STEERING WHEEL

716  M AERODYNAMICS PACKAGE II

724  EDITION SPORT

760  INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME

761  INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING

772  INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE

775  INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

785  WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

788  M LT/ALY WHEELS

8SP  COP CONTROL

818  MAIN BATTERY SWITCH

842  COLD CLIMATE VERSION

850  ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT

863  EUROPE/DEALER DIRECTORY

888  DANISH / ON-BOARD DOCUMENTATION

896  DAYTIME LIGHTS FUNCTION

9AA  EXTERNAL SKIN PROTECTION

925  SHIPPING PROTECTION PACKAGE

Series options
No.  Description
210  DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

530  AIR CONDITIONING

548  SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851  LANGUAGE VERSION GERMAN

Skrevet

Søkte opp en gammel E46 jeg hadde med digital klima, som hadde "534  AUTOMATIC AIR CONDITIONING" på lista si. Er vel denne jeg mangler, så da er det vel som HansErik skriver regner jeg med.. Finnes det noen god DIY på hva annet jeg må ettermontere?

Skrevet (endret)

Jeg har også denne koden: Air conditioning S530A

Klimaanlage.

Men jeg  har med manuelle brytere uten display. Den er også da elektronisk styrt.

Har vært et tema oppe flere ganger det med og montere digitalt klima anlegg siden kontaktene passer overens. Men problemet er hvis en gjør det så vil det bli kødd med spjeld osv.

Så prøv og sett tilbake med et manuelt klima og se åssen den oppfører seg da. Skal være plug & play :)

Endret av vegard89
Skrevet

De har sluttet å selge dessverre. Men de var snille og sendte meg bilde av hvordan kitet så ut og alle delenummerne (trodde han) på delene jeg trenger :) Var ganske mye, så usikker på om jeg ikke bare finner meg et brukt manuell klimapanel til vinterstid når jeg må fjerne dugg på ruta :P

Skrevet

Ja er nok en del jobb å bytte, er en grunn til at vi fortsatt har manuell klima i vår E46 også :) jeg har også prøvd med kun digitalt panel, fikk samme resultat som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...