Kny Skrevet April 5, 2015 Skrevet April 5, 2015 Hei! Har googlet og søkt for hardet livet, men jeg har kun funnet èn forumtråd med mitt problem (uten svar), så jeg håper noen her kan hjelpe. Jeg har en 2005 mod E46 touring med et "ukontrollerbart" digitalt klimapanel. Jeg kan styre varme og hastighet på viftene, men jeg kan ikke velge hvor det skal blåse! Bilen velger selv om den skal blåse på føtter, i fjeset eller på frontruta, dette veksler ca. hver 30-60 minutt uten at jeg rører noen knapper. Uansett hva jeg trykker på så blåser den et annet sted enn jeg har valgt. Jeg kjøpte også et brukt klimapanel på eBay for å teste om det kunne være det, men det var ingen forbedring. Denne skal være byttet: Er det noen som har tips til hva som kan være feil? DIY? Må jeg inn å kode noe? Problemet har vært der lenge, forrige eier hadde det samme problemet under sitt eie. Men er litt fustrerende å ikke få varmluft på frontruta om vinteren når man trenger det.
Sturmtiger Skrevet April 5, 2015 Skrevet April 5, 2015 Skjekket kontaktene inni pluggen til klimapanelet for korrosjon?
HansErik Skrevet April 7, 2015 Skrevet April 7, 2015 Vet du om bilen faktisk ble levert med automatisk klimaanlegg? Er en del som tror det bare er å bytte panelet fra manuell til auto, men det krever ettermontering av spjeld og servoer for at man ikke skal oppleve at den lever sitt eget liv...
vegard89 Skrevet April 8, 2015 Skrevet April 8, 2015 (endret) Sku til å si det hanserik sier. Hvis dette er tilfelle, så er det kanskje grunnen til at det varmeapperatet oppfører seg sånn. Endret April 8, 2015 av vegard89
Kny Skrevet April 8, 2015 Forfatter Skrevet April 8, 2015 Det var noe jeg også har tenkt på, men det vet jeg ikke. Hvordan kan jeg finne ut det? Alle kontakter passer jo bak der, er vel ikke samme kontaktene på manuell klima?
Kny Skrevet April 8, 2015 Forfatter Skrevet April 8, 2015 Kan man finne det ut her? Noen som kan se om jeg mangler digital klima ut ifra utstyrslista? Type code EX31Type 316I (EUR)Dev. series E46 (3FL)Line 3Body type TOURSteering LLDoor count 5Engine N46Cubical capacity 1.80Power 85Transmision HECKGearbox MECHColour IMOLAROT 2 (405)Upholstery STOFF LASER/ANTHRAZIT (G7AT)Prod. date 2005-03-07Order optionsNo. Description1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS320 MODEL DESIGNATION, DELETION338 M SPORTS PACKAGE II386 ROOF RAIL428 WARNING TRIANGLE441 SMOKERS PACKAGE481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM520 FOGLIGHTS550 ON-BOARD COMPUTER650 CD PLAYER661 RADIO BMW BUSINESS710 M LEATHER STEERING WHEEL716 M AERODYNAMICS PACKAGE II724 EDITION SPORT760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING772 INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS788 M LT/ALY WHEELS8SP COP CONTROL818 MAIN BATTERY SWITCH842 COLD CLIMATE VERSION850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT863 EUROPE/DEALER DIRECTORY888 DANISH / ON-BOARD DOCUMENTATION896 DAYTIME LIGHTS FUNCTION9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION925 SHIPPING PROTECTION PACKAGESeries optionsNo. Description210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)530 AIR CONDITIONING548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING851 LANGUAGE VERSION GERMAN
Kny Skrevet April 8, 2015 Forfatter Skrevet April 8, 2015 Søkte opp en gammel E46 jeg hadde med digital klima, som hadde "534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING" på lista si. Er vel denne jeg mangler, så da er det vel som HansErik skriver regner jeg med.. Finnes det noen god DIY på hva annet jeg må ettermontere?
Kny Skrevet April 8, 2015 Forfatter Skrevet April 8, 2015 Noen som vet om det holder å ettermontere denne (fra E46 med digital klima):
vegard89 Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 (endret) Jeg har også denne koden: Air conditioning S530A Klimaanlage. Men jeg har med manuelle brytere uten display. Den er også da elektronisk styrt. Har vært et tema oppe flere ganger det med og montere digitalt klima anlegg siden kontaktene passer overens. Men problemet er hvis en gjør det så vil det bli kødd med spjeld osv. Så prøv og sett tilbake med et manuelt klima og se åssen den oppfører seg da. Skal være plug & play Endret April 9, 2015 av vegard89
Kny Skrevet April 10, 2015 Forfatter Skrevet April 10, 2015 De har sluttet å selge dessverre. Men de var snille og sendte meg bilde av hvordan kitet så ut og alle delenummerne (trodde han) på delene jeg trenger Var ganske mye, så usikker på om jeg ikke bare finner meg et brukt manuell klimapanel til vinterstid når jeg må fjerne dugg på ruta
Kjennern Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Ja er nok en del jobb å bytte, er en grunn til at vi fortsatt har manuell klima i vår E46 også jeg har også prøvd med kun digitalt panel, fikk samme resultat som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå