Gå til innhold

Vil senke min e61. Noen med erfaringer?

niklasf91
 Share

Anbefalte innlegg

Det enkleste og billigste ville jo vært og bare byttet fjærer og kodet luftfjæringen bak, men holder dette mål?

Vil bilen subbe bak? Den blir jo ikke stivere bak men lavere. Og vil hjulene subbe foran ved litt hard svinging kanskje?

Tidligere testet jeg 15mm spacere bak og da subbet hjulene i hjulbuen i svinger og fartsdumper, derfor jeg tenker at den kan kanskje subbe bak om den bare senkes. Noen som har erfaringer eller tips?

Dette er en E61 525D Msport 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 30/25 senk på min E61 uten Msport. Kjører da 285/25-20 bak. Har subba en gang på tre år. Ikke ble bilen stivere heller føler jeg da den var ganske stiv fra før. Vart ganske mye lavere enn jeg hadde trodd med så lite senk (Eibach-fjærer framme og kodet om bak), men har ingen problem med at den tar nedi (bedre bakkeklaring enn standard Passat bluemotion f.eks.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere mener det at det er bare og skifte fjærene og kode ned rompa. Trenger jeg ikke noen nye dempere? I så fall så kan jo dette bli veldig billig!:) Hvordan måler jeg hvor mange mm jeg trenger og senke den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendig å skifte dempere, men du kan viss du vil. Las i en post her inne at demperene kan bli fortere slitt..

Hvor mye du senker er vel litt opp til deg selv, men normalt er vel 35mm.. Kanskje noen med senk kan gi litt mer info her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der de selger det? ;)

GS, Koed etc...

Edit: Såg ordet "burde" nå.. Det vet jeg ikke, men de fleste funker sikkert greit til vanlig.. H&R, Eibach, Hartge har vel og.

GS selger H&R sine.. Ellers er bare å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest litt på nettet og de fleste anbefaler Eibach, supersport og H&R, så får prøve en av de da:) Men er det noen som kan forklare meg hvordan jeg måler hvor mye jeg skal senke bilen? Blir teit og kjøpe noen fjører, og så blir bilen alt for lav forann pluttselig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 30mm Eibach-fjærer. På de medfølgende TÜV-papirene står det avstand fra skjermkant til senter felg for godkjent i vognkort og vektfordeling. Jeg har standard dempere. Helt uproblematisk senk på denne bilen. Det var ikke billig å få kodet om høyden bak på et verksted slik jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 30mm Eibach-fjærer. På de medfølgende TÜV-papirene står det avstand fra skjermkant til senter felg for godkjent i vognkort og vektfordeling. Jeg har standard dempere. Helt uproblematisk senk på denne bilen. Det var ikke billig å få kodet om høyden bak på et verksted slik jeg gjorde.

Jeg trenger  heldigvis ikke verksted for og kode ned rompa:) Men er det Msport understell på den bilen du senket ned 30mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...