Hpi Skrevet April 6, 2015 Share Skrevet April 6, 2015 (endret) Hei, Har fått en durelyd i bilen jeg ikke finner ut av. Det virker som det kommer forfra. Har hatt den på verksted for sjekk av hjullager og de bytta 1 foran som var litt slitt men sa at det egentlig ikke var nødvendig å bytte det. De andre 3 var fine. Hørte lyden best med vinterdekk pga de er så lydløse i seg selv men hører den fremdeles med sommerdekk men noe svakere pga mer dekkstøy. Lyden følger farten på bilen og ikke turtallet på motor. Om jeg kjører i f.eks 50km/t og setter bilen i N som er lyden akkurat lik. Så på et annet forum at opplagring til mellomaksling kunne lage slike lyder. Bilen er kjørt 315.000km så det er vel ikke utenkelig men hvor mye i drivverk snurrer rundt når bilen renner i N? Jeg kjører for tiden uten plastinnerskjermer og deksler under motor, skal få på plass plastinnerskjermer idag. Endret April 6, 2015 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 6, 2015 Share Skrevet April 6, 2015 Selv om du setter girspaken i N går drivverket rundt. Mellomaksling, diff. drivaksler osv. Eneste som skjer når du setter den i N er at du "bryter" forbindelsen mellom motor og drivverk. Så her kan det være hardykopling, støttelager mellomaksling, mellomaksel- og drivaksel-ledd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet April 6, 2015 Forfatter Share Skrevet April 6, 2015 Hei. takk for svar, da får jeg begynne å lete i drivverket ja. Har aldri bytta noe deler der før så regner med at alt er originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2015 For å avslutte denne så bytta jeg støttelager for mellomaksel og hardykobling og lyden er nå borte. Samtidig forsvant noe vibrasjoner jeg hadde når jeg kjørte på tungt gir i bratte oppoverbakker i typisk 100-120km/t. Hardykobling var begynt i bli ganske dårlig. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå