Gå til innhold

ABS problem bmw e39 99 520 ia

Melkvik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp kjøpt meg en bmw e39, selger informerte om att speedometeret fungerte kun når bilen var kald?....  Sjekket litt kjapt før jeg kjøpte bilen, og fant ut att hjulsensor vb ofte er en gjenganger?  Har sjekket diagnose på bilen nå nettopp, har feil på hjulsensor vb, men synes det er rart att verken abs, eller asc lampa lyser? Speedometeret har fungert sporadisk i mitt eie, da har abs fungert også, husker ikke om abs, og asc lampa lyste da dessverre.

Det jeg også synes er rart er att når jeg sletter feilkoden til hjulsensor, så forsvinner den, det jeg har erfart med Mazda/Hyundai sensorer er att feilkoden ikke forsvinner når det er galt med sensor. Når jeg ser på data fra giverne på testeren når bilen går, så ser jeg det att hjulsensoren ikke gir noe signal. Feilkoden kommer opp så fort jeg har kjørt ett par meter igjen da. Det jeg lurer på er egentlig om det kan evt være feil i hjullageret? Når jeg titter inn i hullet til sensoren, så ser jeg ingen abs ring, er det magnetring i lageret?

Ser ut som det er skiftet abs sensorer begge sider bak på denne siden begge er stripset fast(festeskrue har knekt). Så derfor jeg er litt skeptisk til att det kun er sensor, har også lest att en del av disse har slitt med def abs modul, da de med modulen foran i motorom (det har jeg).

Håper på noen fornuftige svar:) Ikke svar hvis du ikke vet det 100% ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

hei, fant du ut noe om dette problemet? har samme trøbbel på en bil. Ny sensor v.bak, alt virker normalt i sensor krets. Abs i hjullager. Måler ikke spenning til Sensor v.s bak fra Abs enhet. Får det til alle andre hjul men ikke v.s.b. har prøvd med en annen enhet for å se om det var noe forandring, også prøvd en annen styreenhet bak hanskerommet. Skal være 8- 10v ca med tenning på kontakt til hjulsensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge feilen på sensoren/ledning/kontakt er sporadisk så kan du slette koden så kommer den tilbake når feilen er der igjen. Har du sjekket ledninger/kontakt og om det er nogenlunde rent inni der så sensoren kan lese mot hjulet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...