Eirik Paulsen Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 Hei har en m50b25 non vanos e36. Slangene mine blir veldi harde, nesten stive etter jeg har kjørt den en stund, er dette normalt. Fikk vite av en venn at det var toppakningen. Åpner jeg lokket til ekspansjonstanken kommer det trykk ut og slangene blir myke igjen. Noen idee om hva det er? Topplokket er fint å svart, samme med peilepinn
Sturmtiger Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 Slangene dine skal være harde når bilen er varm pga trykk. Har de begynt å sprekke, skift de, koster ikke millioner av kroner. Om du mistanker gåen toppakning, skru av radiatorlokket og se nedi om vannet er brunt, kan også se det samme på motor oljen. PS: Ikke hør på vennen din lenger, hakke' peiling på bil.
Eirik Paulsen Skrevet April 6, 2015 Forfatter Skrevet April 6, 2015 Slangene dine skal være harde når bilen er varm pga trykk. Har de begynt å sprekke, skift de, koster ikke millioner av kroner. Om du mistanker gåen toppakning, skru av radiatorlokket og se nedi om vannet er brunt, kan også se det samme på motor oljen. PS: Ikke hør på vennen din lenger, hakke' peiling på bil. Vannet er avogtil pittepittelitt skukkete, ikke noe eg legger merke til egentlig. Oljen min er veldig fin og svart Alltid! sjekket nettop. Burde jeg da utelukke gåen toppak?
Sturmtiger Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 (endret) Vannet er avogtil pittepittelitt skukkete, ikke noe eg legger merke til egentlig. Oljen min er veldig fin og svart Alltid! sjekket nettop. Burde jeg da utelukke gåen toppak? Vannet ditt skal alltid være klar farge, er den uklar så er den moden for skift litt kjapt. Men ja, du kan luke ut at toppakningen din er dårlig så langt... Med mindre det svetter/lekker på utsiden som er en klassiker på alle biler. Tror din 325 skulle bare ha rød kjøleveske. Endret April 6, 2015 av Sturmtiger
bmwmann24 Skrevet April 7, 2015 Skrevet April 7, 2015 Stikk å kjøp deg en tester på biltema(eller lignende butikk) da måler du om det er eksos i kjølevannet.
vegard89 Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 (endret) Så lenge du ikke etterfyller noe vann så er det sikkert ikke noe å bekymre seg for. Endret April 10, 2015 av vegard89
stig. Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Så lenge du ikke etterfyller noe vann så er det sikkert ikke noe å bekymre seg for. enig, hvis du ikke etterfyller noe frostvæske, å du har varmeapparat som funker bra i bilen og vanntempen er stabil og fin midt på, så hadde jeg ikke lagt så mye mere tanke bak det ,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå