e30_joakim Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Hei ! har sjekket etter at det er Parallell staget , og det klunker under kjøring. veldig ! Er det mye jobb å bytte dette selv , eller er det like greit og levere bilen på et verksted? "endeledda" bør vel også byttes i samme slengen. også må jo forstillingskontroll taes. Sååå .. like greit å sette bort ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Dette er veldig kurante deler å skifte selv. Ihvertfall parallell staget, som du kaller det for. For sikkerhetsskyld, du mener del nr 5? Og endeledd er enkelt å skifte selv, da del nr 11 og 12 med tilhørende deler, de trengs dog ikke skiftes samtidig som del nr 5 som jeg refererte til tidligere. Men skal du skifte del nr 11 og 12, så må du foreta en 4 hjulskontroll og justering etterpå. Skifter du bare del nr 5, så er dette IKKE nødvendig eller kreves. Da har det ingen innvirkning på styringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Er vell del nr 10 som er paralellstaget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Hvorfor skulle dette trengs skifte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Hvorfor skulle dette trengs skifte? Er 2 kuler i det. Den som står i pitmanarmen (om jeg husker navnet rett) på snekka og i hjelpesnekke. Sikkert slark der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet April 8, 2015 Forfatter Share Skrevet April 8, 2015 Det er nr 10 jeg mener , det er parallell staget , og det klunker veldig i en av dem , om ikke begge. kjenner det veldig godt på rattet også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Jeg som ikke ser godt nok etter. Trodde man kunne skifte indre styrestag, men det kan man jo ikke, dermed må man skifte del nr 10. Min feil. Da burde du også skifte ytre stag samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet April 8, 2015 Forfatter Share Skrevet April 8, 2015 Jeg som ikke ser godt nok etter. Trodde man kunne skifte indre styrestag, men det kan man jo ikke, dermed må man skifte del nr 10. Min feil. Da burde du også skifte ytre stag samtidig. Tenkte å bytte ytre staga også Men, har en annelse om at det er trangt der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Tenkte å bytte ytre staga også Men, har en annelse om at det er trangt der Har skiftet dette (nr.10) på den ene E38, og er ganske kurant og skifte hvis du har avdrager/avdragerdor, men du må ha fullt rattutslag høyre og venstre side for og få ut stage fra kuleleddene. Og så må man ta hjulkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet April 9, 2015 Forfatter Share Skrevet April 9, 2015 Har skiftet dette (nr.10) på den ene E38, og er ganske kurant og skifte hvis du har avdrager/avdragerdor, men du må ha fullt rattutslag høyre og venstre side for og få ut stage fra kuleleddene. Og så må man ta hjulkontroll. Takk for info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 10, 2015 Share Skrevet April 10, 2015 (endret) Bytt også hjelpesnekke med foring samtidig med endeledd bmw nr 3211141592,hvis du har litt dødgang i rattet.Bytte ytre ledd er en bagatell med riktig verktøy,anbefaler en stor brytegaffel fra biltema i tilfelle kuleledd avdrager ikke funker,disse leddene sitter som faan.Når du skifter paralellstag så ha en jekk under bremseskiva for lettere montering\demontering. Endret April 10, 2015 av bjalle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanron Skrevet April 12, 2015 Share Skrevet April 12, 2015 Har nettopp byttet dette staget på min BMW e38 730..Fulgte med endeledd også.. Kjøpte det på Ebay,fra Taiwan ,,Kosta bare 800 NKR med frakt,og selgeren hadde automatisk satt ned verdien slik at det ikke ble avgifter på det..Staget passa utmerket,Pittman arm satt veldig godt fast,men vi fikk det av.. Til slutt en 4 hjuls kontroll og da ble alt perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå