nerdhus Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 hei, har er en e36 320i, har sjekket ut litt å importere en bil fra sverige, men finner ingen konkrete svar. Er det mulig å kjøpe er 328/325 fra sverige og skilte den av på grensa eller lignende, for å slippe unna engangsavgifta og kun betale moms? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Engangsavgiften betales dersom bilen skal registreres, så i ditt tilfelle kan du hente inn en bil uten at det utløser avgiftsvedtak. Norsk merverdiavgift på 25% betales ved innførsel. Det meste står godt forklart her: https://www.toll.no/no/bil-og-bat/import-av-bil/innforsel-av-bil/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nerdhus Skrevet April 8, 2015 Forfatter Share Skrevet April 8, 2015 Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 husk kjøpskontrakt og svenske vognkortet, samt helst salgsmeldinga også, jeg fikk beskjed om dette forrige gang jeg var over og hentet bil, å da gikk alt "smooth" å hvis du drar en spansk en med lavere sum på kjøpskontrakt så blir jo også momsen mindre ps du trenger ikke norske prøveskilter, du kan kjøre med de svenske skiltene lovlig i faktisk to uker eller en mnd mener jeg det var, men husk og sette forsikring på den da, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå