Gå til innhold

Bilstereo i E81 '09

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har handlet meg en E81 '09 og som flere sikkert har sett her inne så er jeg i gang med å "pynte" litt på denne.

En av de første tingene jeg merket meg med denne bilen var at anlegget ikke akkurat reiv skinnet av pølsa.

Jeg er ikke intressert i å bytte til uoriginal spiller. jeg ønsker at alt skal se originalt ut, men at det skal være bedre enn originalt.

Jeg har CIC i bilen. men ellers er jeg usikker på hva som ligger av kabling etc i bilen originalt?

ligger det for eksempel allerede lagt opp mikrofon etc for handsfree?

ligger det kabling for forsterker? så at det var et ledig "rom" i bagasjerommet hvor det lå noe kabler med en kobling som ikke jeg vet hva er for noe.

klarer ikke å finne at det er mer enn 4 høytalere i bilen. stemmer dette? finner en i hver dør forran, og 2 helt bak i bilen. Kan disse byttes til noe bedre? får en da kjøpt noe som passer i samme "hullet"? eller er det masse jobb med dette?

Leste et eller anna sted at det kunne monteres en SUB under setet. en original sub. stemmer dette? passer det på alle typer seter?

Kommer sikkert flere spørsmål etter hvert... men det får vi ta som det kommer. må få litt kontroll på hva jeg kan gjøre, og hvordan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at bilradiospesialisten.no har ferdige pakker med høytalere og forsterker. Noen som kjenner til disse? Er ground zero pakka noe tess, eller?

Hvor monteres forsterkeren?

Hvordan ser jeg om jeg har aktive høytalere eller ikke?

Endret av John_EA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger ikke klart kabling til mikrofon, forsterker eller andre ting for den saks skyld. Ledningsnettet er tilpasset utstyret som er i bilen. Når det er sagt så er det jo ikke såååå vanskelig å legge opp et par-tre ledninger. :)

I tillegg til de du nevner har du mest sannsynlig en sub under hvert sete (mulig du bare har under førerstolen, det ble endring her en eller annen gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt så har vel også Bavarian Sound Werkz pakker til disse? Disse har jeg hørt skal være gode uten å ha prøvd selv. Alpine anlegget har jeg dog hørt og det er et godt kit i mine ører.

Schmiedmann har et liggende til nesten gi bortpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...