Gå til innhold

Min Faceliftet 98' BMW E46


Anbefalte innlegg

Fin post dette, artig og se personer som legger ned så mye sjel i bilen sin :)  Og det viktigste av alt er at DU blir fornøyd.  
Du snur deg en ekstra gang etter bilen er parkert bare fordi du liker den :)

Personelig (og nå er jeg sikkert litt dum og alene om det) synes jeg E46 sin front er penest FØR face-lift :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin post dette, artig og se personer som legger ned så mye sjel i bilen sin :) Og det viktigste av alt er at DU blir fornøyd.

Du snur deg en ekstra gang etter bilen er parkert bare fordi du liker den :)

Personelig (og nå er jeg sikkert litt dum og alene om det) synes jeg E46 sin front er penest FØR face-lift :)

Ja, det er noe ditta. Er så delte meininger om ka som er finest. Eg blei ståendes midt i mellom begge. Men gikk for facelift da det er verdt litt meir. Og kor mange kan sei dei har en 98' facelift e46?[emoji2]

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11923257_10200774968094093_7396818254104

 

bilde i solskinnet. skal gå over med lakkrens og polere å få vekk fargeforskellen. har ikkje komt i gang å polert bilen pga montering av spoiler og diverse hjorte kræsj.

 

så skal eg da montere fangeren onterlig etter eg ¨har fått den lakert og onterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner det no berre 9 månder inni eierforholdet med bilen at det er for mykje emosjonelle verdier i bilen at eg trur eg aldri kommer til å klare å selge bilen. og kommer nok til å ha den til den en forferdelig dag skal vrakest. skal flytte om 3 dager og ta over min fars lelighet (20min fra Ålesund) som skulle stå tom i ett år men eg fikk da bo der, rett ved siden av garasje, verktøy (fastnøkkler heilt opp til 36mm), lakk, plastidipp, pærer, you name it.

 

Er såpass øde at eg kan nesten gå ut å vaske bilen i trusa og eneste som bryr seg er nabo hunden som ser sin første person for dagen.

 

skal bli deilig å endelig få gjøre hobbyene mine i fred, gaming og mekke bil. har da har da ett 5,5 km2 rom her eg bor no med min mor og dårlig luft, køyseng og slitt parkett. felles parkering og ingen plass å gjøre noe omfattende skruing. og naboer som klager på eg kjører for fort heile tiden når eg kjører grensa og under. dei ser berre bmw, spoiler, fine felger og råne lys og da er det automatisk 130 km/t eg holder istedet for 30km/t. heilt på trynet.

 

skal bli gett.

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også nevne ett par ting om å facelifte en E46:

 

- Du må Forlege blinklyskablene på siden av bilen. da blinklyset er mykje lengre oppe. kapp og skjøyt.

- skruhullene er ikkje alltid like god linet opp til skjermane, men det gjeng med noen alternative løsninger med strips og liknanes.

- panseret er ett regelrett helvete å få riktig, eg måtte gi opp å få det 1000% da eg har en anelse skeiv innerskerm, men det tar ikkje borti.

- rista på panseret passer over på facelift.

- alle kabler til lys, blinklys og alt passer bolt on.

- hovedlysa har annerledes skruhull nede, som ikkje passer overens. må finne alternativ løsning. (strips, stålband o.l)

- for gudskyld ikkje prøv å ta på/av panseret aleine.

- det tar ca. 1,5 dager om du gjør det sann semi grei fart.

- huske å koble på spylerveska.

- skru ut venstre justeringhjul til panseret, da du ikkje får det igjen uten du tar vekk det.

- eg måtte skru justerings gummidottene oppå frontramma så langt ned det gikk for å få igjen panseret.

- Lydisolasjonen under panseret passerover på facelift.

- kjøp orginaldeler om du har pengene, for kopidelene her passet dårlig, men det gikk. (koed)

- lakker delene på begge sider!

- panser låsen, og demperene/fjørene passer over, men for guds skyld pass på du får dei på riktig plass, eller så resikerer du å ikkje få opp panseret sann som sjedde med meg, men etter litt genal tenking og rå makt av min far fikk vi det opp igjen og justerte låsen på riktig plass.

- ta vare på orginal delene om dei e heile, så har du om en hjort bestemmer seg å gjøre herverk på bilen din  :uh:

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...