Fredrik 90 Skrevet April 20, 2015 Share Skrevet April 20, 2015 Det er noe som heter "en gang BMW, alltid BMW" Når man har kjørt BMW en stund så blir man så bortskjemt at ingen andre biler ifra andre merker klarer å måle seg. Er en grunn at BMW er blandt dem som har mest trofaste kunder Men ingen lager perfekte biler, selv ikke BMW så jeg håper at ditt første eierskap med merket ikke blir preget av negative opplevelser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 Har hørt det uttrykket før jeg også! Er allerede bortskjemt, men dessverre så blir jeg litt frustrert over turboen og den kneppingen som kommer fra dør bekledning førerside (dørpakninger?) Håper at bilen blir problemfri i fremtiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 (endret) Ingen tvil om at BMW lager gode biler, men må innrømme at jeg ble ekstremt skuffet over nye F30 da jeg prøvde den. Elendig lydisolering og en mildt sagt bråkete motor (2.0 diesel). Ville valgt en A4/C-klasse over denne om jeg skulle hatt dieselmotor ihvertfall. Det er langt større forskjell på 3- og 5-serie, enn hva det er på en A4 og en A6. Hittil har BMW´n vært god her i huset også, så det blir nok ikke den siste - om inntrykket vedvarer Mest skuffende hittil har faktisk være kundebehandlingen, men det hender de har dårlige dager også.. Kvalitetsmessig virker 5´ern knallgod, ikke en eneste ulyd eller problemer utover noe småtteri. Det eneste er at Run-flat´s er noe forbaska drit, samt at disse kjøremodusoppleggene til BMW som er helt på jordet (som vi har diskutert tidligere). Det som er noe skit nå er at skivene har blitt litt skeive, brutale nedbremsinger ved hard svingekjøring er ikke noe originalbremsene er glad i, synd ikke BMW leverer keramiske i denne prisklassen! Endret April 21, 2015 av mrqlan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Ja F30 skuffet meg også litt på interiørsiden, men på kjøreegenskaper og dynamikk er den helt rå og totalt overlegen A4. Men jeg mener at BMW tok til seg kritikken på den litt røffe finishen på F30 og at dagens biler skal være langt bedre, har selv bare kjørt 2012 modellene så kan ikke uttale meg videre om det. Når det gjelder kast i skivene så er det noe jeg ikke skjønner, ennå hvor mye jeg lot skivene på 530en få gjennomgå på Nurburgring så ble de ikke skeive en millimeter. Det ble litt varmegang men de svikta ikke uansett, var umulig å få dem til å "koke" skikkelig. Du klarer aldri å tyne bremsene så hardt ute på gata, så jeg stiller meg undrende til at en bil som en M550d skal ha skeive skiver etter en hard oppbremsing. Få det i orden før garantien går ut, slik skal set ikke være på en bil av den kaliber. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 mrqlan: Ja kvaliteten til F10 er rimelig bra bortsett fra den svake kneppingen i dashboard/dørbekledning førerside jeg får ved svinging. Blir helt gal av det, selv om lyden er svak. Runflats er noe drit ja ! Fredrik 90: Har aldri kjørt F30, men har hørt den er rimelig morro å kjøre. Bremsene mine lager pipelyd ved svak bremsing, lurer på hva det kommer av. Nylig byttet bremseskiver foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet April 26, 2015 Forfatter Share Skrevet April 26, 2015 Oppdatering angående turbosaken: Mekaniker skulle ringe selger angående hva de skal gjøre med turboen mtp. garanti osv. Han sa på Mandag forrige uke at jeg får beskjed innen 2-3 dager, men det har jeg enda ikke fått. Tok kontakt med mekaniker på fredag igjen, for å høre selv hvordan det ligger an på den saken. Han sa da at han har hatt veldig mye å gjøre og ikke fått ringt selgeren. Han sa selvfølgelig at han skal ringe. Jeg begynner å tvile litt nå, hva bør jeg gjøre? Ringe selgeren selv, eller vente til mekaniker har snakket med han selv. Syns egentlig ikke at det bør være noe problem å ta den på garantien, da turboen uler mest sannsynlig pga. begynnelse av slitasje. Bilen har både Premium selection garanti og nybilgaranti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå