ThomasLS Skrevet April 22, 2015 Forfatter Skrevet April 22, 2015 Hos meg høres det best ved kjøring over fartshumper eller svinger. Det eneste jeg kan sammenligne med av lyder jeg kan forklare er å starte opp en gammel nedfrosset bil midt på vinteren. De første humper og de første km knekker og knirker det veldig. Jeg forsøkte trikset med å senke vinduene 1 mm da de virker som en høytaler og dette fungerte.
quandt1960 Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Må IKKE bruke silikon på nyere BMW'r. Bruk silikonfjerner, gjerne BMW sin orginale og kjøp en fluorbasert stift som de selger hos BMW service, husker ikke navne men den koster en 5-600 spenn. Det er den de bruker for å smøre pakninger. Men vanligvis kommer lyden på E9X fra dørpanel mot stålet på døren og fra selve pyntelistene. Spesielt på E91 med panoramatak er dette fremtredende da den er mykere og vrir seg mer enn en sedan. BMW hadde en stund siden en aksjon hvor de la inn teflontape visse steder hvis bilen var under garanti. Personlig smurte jeg pakningene med den stiften, tok av listene og smurte der og prøvde å smøre mellom stålet på døren og dørpanelet. Lyden gikk så å si vekk
bjalle Skrevet April 24, 2015 Skrevet April 24, 2015 Tror ikke gummipledge selges lenger,bruk hvit vaselin på gummilister,gummipledge er det samme som vanlig hvit vaselin,fås kjøpt på apoteket.Silikonstift er bare brukelig når det er 20 minusgrader.
quandt1960 Skrevet April 27, 2015 Skrevet April 27, 2015 (endret) Nå fant jeg ut hva jeg hadde liggende i bilen og hva som brukes av BMW selv på gummilister. Ikke bruk silikon på BMW. Det heter Carbaflo KSP105, litt dyr, koster rundt 500 spenn men fungerer som bare det. Edit: http://www.schmiedmann.no/no/produkt/e258616-nytt?produkt=83-23-0-309-627 Endret April 27, 2015 av FJPopp
ThomasLS Skrevet April 28, 2015 Forfatter Skrevet April 28, 2015 Takk for gode svar. Da prøver jeg silikonfjærner for å få av dritten og smører så inn med hvit vaselin om det forsatt knirker
quandt1960 Skrevet April 28, 2015 Skrevet April 28, 2015 Vaselin er egentlig parafin, det vil få gummien til å ese ut. Carbaflo vil ikke reagere med gummien
bjalle Skrevet April 28, 2015 Skrevet April 28, 2015 Kommer fra ett oljeprodukt ja men hvit vaselin som er ett syre og harpiksfritt fett er anbefalt til smøring av batteripoler,pakninger,foringer av gummi,låser,elektronikk osv,har brukt det på dørlistene i alle år med perfekt resultat,ett billig alternativ til dyrere produkter som sikkert er bedre.
Aquarius Skrevet April 29, 2015 Skrevet April 29, 2015 Har brukt Delfiafett i alle år. Fungert lydløst på mine biler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå