Gå til innhold

Knirk i dørpakninger E90 etter silikonstift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos meg høres det best ved kjøring over fartshumper eller svinger. Det eneste jeg kan sammenligne med av lyder jeg kan forklare er å starte opp en gammel nedfrosset bil midt på vinteren. De første humper og de første km knekker og knirker det veldig.

Jeg forsøkte trikset med å senke vinduene 1 mm da de virker som en høytaler og dette fungerte. 

Skrevet

Må IKKE bruke silikon på nyere BMW'r. 

Bruk silikonfjerner, gjerne BMW sin orginale og kjøp en fluorbasert stift som de selger hos BMW service, husker ikke navne men den koster en 5-600 spenn. Det er den de bruker for å smøre pakninger. 

Men vanligvis kommer lyden på E9X fra dørpanel mot stålet på døren og fra selve pyntelistene. Spesielt på E91 med panoramatak er dette fremtredende da den er mykere og vrir seg mer enn en sedan. BMW hadde en stund siden en aksjon hvor de la inn teflontape visse steder hvis bilen var under garanti.

Personlig smurte jeg pakningene med den stiften, tok av listene og smurte der og prøvde å smøre mellom stålet på døren og dørpanelet. Lyden gikk så å si vekk

Skrevet

Tror ikke gummipledge selges lenger,bruk hvit vaselin på gummilister,gummipledge er det samme som vanlig hvit vaselin,fås kjøpt på apoteket.Silikonstift er bare brukelig når det er 20 minusgrader.

Skrevet

Kommer fra ett oljeprodukt ja men  hvit vaselin som er ett syre og harpiksfritt fett er anbefalt til smøring av batteripoler,pakninger,foringer av gummi,låser,elektronikk osv,har brukt det på dørlistene i alle år med perfekt resultat,ett billig alternativ til dyrere produkter som sikkert er bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...