pedlex Skrevet April 25, 2015 Skrevet April 25, 2015 Har problemer med at bilen ikke går reint på tomgang, men under kjøring fungerer den som normalt. Må holde turtall for at den skal gå å d virker som at den ikke går på alle syl. Noen tips? e46 320d 150 hk
Sammyen Skrevet April 25, 2015 Skrevet April 25, 2015 (endret) Er det forskjell på kald og varm motor?Napp ut LMM'n når den står på tomgang. Er det ingen forskjell i lyden så er den defekt Endret April 25, 2015 av Sammyen
pedlex Skrevet April 25, 2015 Forfatter Skrevet April 25, 2015 like tungstarta om den er kald eller varm..
Sammyen Skrevet April 26, 2015 Skrevet April 26, 2015 Rens tomgangsregulatoren din og sjå, ellers blir det nok diagnose for å finne problemet[emoji6]
bmwmann24 Skrevet April 26, 2015 Skrevet April 26, 2015 (endret) Ingen tomgangsregulator på diesel. -Om diesel renner tilbake, restulterer det i tungstartet motor, i mitt tifelle var bilen veldig tungstartet hvis det var under halvtank. Måtte kjøpe ny fødepumpe som ligger i tanken. Da var ikke bilen tungstartet lenger. Det er vel en tilbakeslagsventil på systemet ditt`? Vet ikke hvor den er på din, men den kan og være dårlig. -skit på injektorer, utett diesel system. Lukter det eller ser du noe diesellekkasje? -Lenge siden bilen har hatt service? Dieselfilter, Veivhusventfilter, luftfilter osv Bytt dieselfilter og kjør en rens f.eks k-kemetyl som man tapper i tanken. Endret April 26, 2015 av bmwmann24
pedlex Skrevet April 26, 2015 Forfatter Skrevet April 26, 2015 Har byttet motor å etter dette ble den tungstartet. Har byttet lmm, dyser, filter. skal prøve bytte pumpen i tanken, fikk ikke opp noe på diagnose. Takker veldig for svarene og hjelpen
carburetion Skrevet April 26, 2015 Skrevet April 26, 2015 (endret) Sikkert ikkje tilfelle her, siden den er lik på varm motor. Men har du sjekket glødepluggene? edit: Eller EGR'en din er litt open? Har vore borti tilfeller der motoren gjekk dårlig på tomgang, men greit med gasspådrag. Da var det nedsota EGR som var feil. Endret April 26, 2015 av Carburetion
pedlex Skrevet April 27, 2015 Forfatter Skrevet April 27, 2015 Kan prøve å gjøre rein egr. Bilen er helt tullete, det ene øyeblikket så er den i orden å neste så vidt jeg klarer å holde den igang. Har sjekket pumpe i tank, 0,5 liter på 5 sekund. byttet LMM igjen, trykkluft i tank, sjekket alle vacum slanger. nå begynner jeg å bli tom for råd. prøve en runde til i kveld med diagnose hos en annen person med annet program.
pedlex Skrevet April 27, 2015 Forfatter Skrevet April 27, 2015 EGR var fin og ren. Nå er bilen død. Den stoppet av seg selv under kjøring, akkurat som jeg slo av tenningen. Har tatt diagnose som ikke viser noen feilkoder, starter på startgass, sjekket pumpen i tank å den er i orden samt filter så den får diesel frem. Ryk litt uforbrennt diesel av eksos under filing. Sjekket trykket i høytrykks pumpe som viste 512 bar. Kan det være hjernen eller startsperre som tuller med meg? Er samme syndrom nå som før jeg byttet motor. Nå er den helt død og vil ikke hoste en gang. Har målt jordinger å dem er i orden. Byttet LMM. Rare er at det ikke kommer noen feilkoder, første gangen viste den 15 feilkoder på motor, men di fleste var gamle koder og skyldes bytte av motor, nå er det ingen. Verken motor eller ellers. Bilen gikk som normalt når den stoppet, ingen forvarsler eller noen tull. Hva gjør jeg nå??
carburetion Skrevet April 27, 2015 Skrevet April 27, 2015 Er ikkje veivsensor som er defekt kanskje? Litt rart den bare dør. Den burde jo gå på 500 bar, iallfall noke burde skje. Beveger turtalls nåla på seg når du kinner? pedlex reagerte på dette 1
pedlex Skrevet April 27, 2015 Forfatter Skrevet April 27, 2015 Det la jeg ikke merke til om den beveger seg. Skulle jeg ikke ha fått feilkode på veiv sensor?
pedlex Skrevet April 27, 2015 Forfatter Skrevet April 27, 2015 under kining, bilen vil jo ikke starte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå