Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pell av røre(ne) på dysene og se om det kommer diesel fram dit. Om du har dieselmengde hele veien fram til høytrykkspumpe, men ikke videre til dysene, så har du en fin idikasjon på at pumpa er sarv. 

Har ikke du vp44 høytrykkpumpe på din? Er ikke første gang en slik streiker leser jeg. 

Skrevet

Rart om den skal ryke på 2 motora samtidig. Bilen gikk ikke fint på tomgang med gammel motor, nesten så den bare gikk på 2-3 syl.men fungerte normalt når jeg kjørte på vei. Byttet motor og flyttet kun ledningsnettet, svinghjul, servo, vannpumpe, starter og dynamo. Første oppstart på ny motor gikk helt fint, den startet etter 10 sek filing og gikk helt normalt uten noen form for fjusk. Kjøre med den i 2 dager før problemene kom tilbake. I går da jeg skulle kjøre med bilen første gang (kald) var den tungstartet og jeg måtte file litt før den startet, kjørte 3 mil uten problemer til jobb. Midt på dagen skulle jeg kjøre en liten tur, da jeg startet da var den helt tullete, motoren bare riste og ville ikke opp på turtall i d hele tatt. Lot bilen stå 3-4 timer til jeg skulle hjem og da virket den som normalt. kjørte nesten 3 mil og da stoppet den bare helt under kjøring, som om jeg slo av tenning. Skal prøve sjekke om det kommer diesel til dysene.

Skrevet

Hvis du har 512 bar railtrykk når du kinner så vil du ha det samme trykket inn på dysen. Røret inn på dyse kommer fra rail. Dysene krever vel ca 250 bar for å åpne.
Om du får det samme trykket når dieselen går til friluft vet jeg ikke.

Skrevet

Bilen ble god av seg selv i noen dager, men så døde den under fart. Kjørte i 80 km/t å bilen fungerte helt fint, uten noen forvarsel så stoppet den, akkurat som om jeg slo av tenningen. Bilen vil ikke starte i det hele tatt, har sjekket diesel helt til dysene, byttet relè til motorstyringen (blå. tatt diagnose uten å finne noe, målt strøm på kontakten oppå dysene, ikke strøm der når jeg filer?? Bruker det ikke være spenning der når man skal starte? 5-8v? Den starte lett med startgass. Kan det være startsperren? Er det mulig å fjerne den?

Grunnen til at jeg søker hjelp her på forum er fordi jeg bor i troms å det er nesten håplaust å få hjelp her av verksted å lang avstand til nermeste bmw verksted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...