Robert Granøien Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 (endret) Hei!Bilen min har brukt en del olje i det siste og det ryker blått av eksosen. Er skiftet veivhusventilasjon nå nylig fordi det var tett og er visst ett kjent fenomen blant disse bilene. Fikk beskjed fra verkstedet om å kjøre litt for å se om det ble bedre, men har enda ikke blitt det. Hva kan det være? Er ingen utvendige lekkasjer nå som jeg vet av, er nylig skiftet toppdekselpakning og bunnpannepakning pga litt svetting, men det var minimalt. Kan topppakningen være gåen? Men da er vell hvit røyk mer normalt såvidt jeg har forstått? Er 320i 2007 mod.. Endret Mai 6, 2015 av Robertng
Espen Aass Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Har du prøv og kjøre litt hardt,med godt med turtall, gjerne opp en lang bakke, slik at du får sikkelig temp på motor/eksos og se om det kan hjelpe. Kan være at det ligger litt groms i eksosanlegget som må bli "brent" vekk.
E.C. Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Generelt er hvit røyk kjølevæske og blå er olje. Hvis det ryker blått ut av eksosen og det blir mindre olje så forsvinner den gjerne inn i sylindrene.
Espen Aass Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Leste litt kjapt. Så ikke at du hadde oljeforbruk. Har motor gått langt? Og ryker den blått hele tiden? Motorbrems ned en bakke, og så gass, ryker den mer da?
Robert Granøien Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Skrevet Mai 6, 2015 Den har gått 117 000. Kommer hele tiden, selv når jeg ruser den på tomgang.. Lukter olje når jeg ruser den. Har ikke fått kjørt den noe særlig etter veivhusventilasjons skifte, så kan kanskje være at det ligger litt groms i eksosanlegget som du sier?Skal se i morgen om det blir noe bedre etter litt kjøring, om ikke får jeg ta en tur på verkstedet så de får sett over den igjen
Robert Granøien Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Skrevet Mai 6, 2015 Fra forrige oljeskift til lampa kom kjørte jeg ca 550km. Men dette var før veivhusventilasjonen ble byttet.
Espen Aass Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Fra forrige oljeskift til lampa kom kjørte jeg ca 550km. Men dette var før veivhusventilasjonen ble byttet.Ok. Kansje sjekke oljenivå litt hyppigere.Regner med at det er ca 1 liter du etterfyller da, eller? For det er vel ikke den røde oljelampe som lyser da?
quandt1960 Skrevet Mai 7, 2015 Skrevet Mai 7, 2015 Sjekk vakumslanger og vakumsystem generelt. Hvis ikke undertrykket er korrekt blir det for høyt trykk i veivhuset og du kan få olje over til uønskede steder. F.eks simmering på veivaksling, stempelring etc. Blårøyk er en forbrenning av mye olje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå