duglas Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Prøvemonterte noen 5mm spacere på foraksel i dag. Jeg tok ikke sjansen på å kjøre bare en liten runde på en parkeringsplass. Jeg brukte orginalboltene og hadde da 5 og halv omdreininger å feste i det tilsvarer ca 7mm gjenger. Er dette nok feste eller må jeg kjøpe lengre bolter?
E.H.D Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 For en prøvetur på en parkeringsplass så kan ikke jeg se at hjulet plutselig skulle falle av i allfall.
duglas Skrevet Mai 10, 2015 Forfatter Skrevet Mai 10, 2015 Jeg var litt rask i inlegget. Jeg kjørte bare en runde på en parkeringsplass.Hadde ikke lyst å dra ut på motorveien å miste hjulene =)
E.C. Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 5,5 er litt lite. Kjøp nå heller noen som er litt lengre. Blir dumt å vrake en så dyr bil fordi du skulle spare 250 spenn. Jeg kjøpte noen hos GS som det var 30 mm lange gjenger på (beregnet på 5 mm spacer), men disse var i praksis ikke særlig lengre enn 2 mm i forhold til de originale på 25 mm (ettersom gjengene på de originale ikke starter der "kjeglen" slutter). Så 35 mm er kanskje mer spot-on for 5 mm spacere.
duglas Skrevet Mai 10, 2015 Forfatter Skrevet Mai 10, 2015 (endret) Ok takker for infoen .Har 15mm spacere bak som jeg kjøpte på GS sammen med lengre bolter. 5mm spacerne kjøpte jeg privat uten bolter. Blir nok en tur til GS for å kjøpe 35mm. Endret Mai 10, 2015 av duglas
E.C. Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Om du har mulighet til å dra til butikken så sjekk at 35 mm ikke tar i noe på baksiden før du kjøper alle 10. Holder med å bytte ut én bolt og få hjulet opp i lufta for å snurre det noen runder. Opplevde nylig på min at originalboltene ble bittelitt for lange. Oppdaget det heldigvis under montering og før jeg startet å kjøre.
duglas Skrevet Mai 12, 2015 Forfatter Skrevet Mai 12, 2015 Ok nå er nye lengre bolter instalert jeg har prøvekjørt en del både i lave og høye hastigheter og de er helt uten vibrasjoner ,men har nå fått en ny bekymring. anleggsflaten / utstikket på navet er i minste laget så etter jeg har montert felgene så ligger de bare 2mm inn på navet. Er dette nok eller må jeg bruke hubextenders? Noen som kjører med 5mm spacere uten hub extenders?
E.C. Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 Jeg gjør det. Det er gjerne ikke huben som bærer lasten, men boltene. Ellers skulle man ikke fått ha senterringer i plast, blir jo noe av det samme. Får du det midt på uten risting så er nok du i mål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå