Gå til innhold

Rollo på E61 sluttet å virke, noen som har tips hva det kan være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bagasjeromstrekket som går opp og ned når du åpner luken virker ikke, nå spretter det bare opp å blir stående.

Det er tydeligvis mange som ikke vet at denne går automatisk opp og ned på biler som er levert med elektrisk luke, tror det er levert på mange manuelle luker også. Så da er kanskje dette et problem som er vanlig

Noen tips til hva dette skyldes, det er ikke noe motor som går heller, å den står riktig i sporet sitt tror jeg.

Skrevet

Dette fikk man kun på biler med elektrisk bakluke. Biler med manuell bakluke har ikke denne funksjonen.

Det er en egen modul som styrer denne funksjonen, så du kan jo sjekke litt rundt den.

Skrevet (endret)

Dette fikk man kun på biler med elektrisk bakluke. Biler med manuell bakluke har ikke denne funksjonen.

Det er en egen modul som styrer denne funksjonen, så du kan jo sjekke litt rundt den.

Ja modulen (KBM) styrer denne, men selve motoren har en egen sikring. Hvis bakluka funker så funker nesten 99% modulen også. Tenkte prøve enkle tinga først, er ikke lett for hvermannsen å feilsøke på modul. Men det er jo klart neste steg.

Endret av SweetBMW
Skrevet

Det er en egen modul (LCPA, samme type modul som styrer sikkerhetsselearmen på f.eks. e92) til dette, ihvertfall på biler etter 09/05. Modulen som styrer selve bakluken har ingenting med denne funksjonen å gjøre.

Skrevet

Regner med trekket ikke har egen sikring på 30 amp, nevnte kanskje ikke at luka virker som den skal både på knappen foran, knappen bak og på fjernkontrollen.

Skrevet

Det er en egen modul (LCPA, samme type modul som styrer sikkerhetsselearmen på f.eks. e92) til dette, ihvertfall på biler etter 09/05. Modulen som styrer selve bakluken har ingenting med denne funksjonen å gjøre.

Ja jeg tenkte på signalet fra KBM om at luka åpner seg... Men det var kanskje dårlig formulert fra meg ser jeg.

Regner med trekket ikke har egen sikring på 30 amp, nevnte kanskje ikke at luka virker som den skal både på knappen foran, knappen bak og på fjernkontrollen.

Nei styreenheten har en egen sikring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...