Bear49nnh Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Min BMW 520 M50 E34 1993 modell har begynt å tulle med strømmen. Idag startet eg den og den går helt som den skal, men etter en stund begynner det å oppstå litt problemer: 1. Først begynner ABS varsel lyset å lyse. 2. Liten stund etter mister eg all strømmen i bilen. (CD-spiller. lys, instrumentpanel osv) 3. Bilen stopper ikke, den går som den skal en stund til, men etter å ha kjørt en stund til begynner rattet å låse seg. 4. Til slutt stopper bilen og eg får ikke start på den. (virker som den er helt tom for strøm, selv om batteri er fulladet og nytt) Men når bilen har stått en stund, starter den fint igjen og går som den skal. Men så etter få minutter begynner den og tulle med det samme igjen. Har målt batteriet med multimeter og alt i orden, har også målt på pluss polen framme i motorrommet og brukt godset i motoren som jording. har også sett på hovedsikring med batteriet (bak under baksetet) og den virker helt fin. Noen som vet hva problemet kan være? Kan det være et relè (muligens RM - rele modulen bak)? eller er det dynamoen som begynner å streike? Takker for raske svar!
MrBrum Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Her virker det som dynamoen ikke lader. Det som skjer da er at batteriet blir fort tappet for strøm og bilen oppfører seg slik som du beskriver. Selv om du satte inn et fulladet batteri, vil det bli fort tomt uten lading. Når det får hvile litt, så tar det seg litt opp igjen på egenhånd slik at du får starte. Helt til det lades ut igjen. Det som trengs er å bytte børster i dynamoen. Ofte sitter disse i en enhet sammen med spenningsregulatoren bak på dynamoen. Kommer an på hvilken type dynamo du har.
Bear49nnh Skrevet Mai 10, 2015 Forfatter Skrevet Mai 10, 2015 Tusen hjertelig takk! Skal prøve på det;) Sent from my iPhone using Tapatalk
Bear49nnh Skrevet Juni 13, 2015 Forfatter Skrevet Juni 13, 2015 Ville bare informere, at dynamoen var problemet no er E34'en tilbake til sin tidligere prakt![emoji1] Sent from my iPhone using Tapatalk
MrBrum Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Lækkert. Det er bra du legger inn tilbakemelding på hvordan det gikk. Det skulle jeg ønske at flere gjorde i trådene sine. carburetion reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå