Gå til innhold

BMW e46 går dårlig på tomgang! hjelp!

snæssmumbrikken
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Ser at det er flere lignende tråder med folk som har samme problem som meg, men de viser sjeldent noen svar. Problemet mitt er at når jeg starter opp bilen så ligger den ved 1000 rpm på tomgang i noen sekunder så høres det ut som at den skal kveles, deretter legger den seg stabilt på rundt 5-600. Av og til så rister bilen noe jævlig og noen andre ganger gjør den ikke det, den bare ligger der å små putrer og høres ut som den skal stoppe. Jeg ser at dette er et ''vanlig'' problem med E46. Det jeg lurte på er om noen har hatt eller vet om noen som har hatt samme problem og som har klart å løse dette. Har sjekket kamaksel sensorene og byttet disse da det var dette jeg fikk feilkode på, men det hjalp lite. Når jeg byttet disse så var de fulle av olje. Jeg tok dem ut og tørket av dem og satt dem inn, startet opp og lot bilen stå på tomgang i 5-10 sekunder så var de fulle av olje igjen. Har noen tips til hva det neste ''steget'' kan være? Var også veldig sug i peilepinnen når jeg dro den ut mens bilen gikk på tomgang, surkla veldig neddi der. Alle tips og råd mottas med stor takk, da jeg vil komme til bunns i dette  :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...