Peak Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 (endret) Altså, hvor lavt innpress kan en ha før det begynner og subbe? Med normale dekk uten dekkstrekk. La oss si på en 8,5" felg. Skal selvsagt ha noe strekk i dekkene, men hvor mye kan jeg regne ut selv. Endret Mai 15, 2015 av J.K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Bak kan du nok ha et sted mellom 30 og 35. Hadde selv ET33, og det subbet av og til om noen satt bak. Foran vil jeg tippe et sted mellom 35 og 40. Hadde 40 selv uten problem, men det var ikke så mye å gå på. Begge deler på 8,5"-felg med 225-dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2015 Det er ikke mer og gå på nei... Vet jo at originalt innpress 48/49... Men de originale M-sport felgene som står på nå, ligger jo veldig langt inn, trodde en kunne komme ned på 32 foran og 30 bak... Vanskelig og finne noen gode felger til disse bilene da... Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Mai 16, 2015 Share Skrevet Mai 16, 2015 Eg har 35 forran på 8.5" bak er det et40 men da på 9.5"felg. Blir ein del strekk både forran og bak (med senka bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2015 Hvor klin umulig er det og få på noen 8,5 et 15? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 ca. 1000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2015 Off, såå ille altså? Hehe, lite morsomme felger med så høyt innpress, blir gaal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 Jeg tror du må kjøre ganske ekstrem camber kombinert med valsing utover det normale for at det skal være mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2015 Regner jeg riktig? Bilen har originalt felger nå med innpress på 47. Dersom jeg går hele veien ned til 15, blir det 47-15 = som er 32? Er differensen på 32cm da? Men, uanset er jeg ikke på jakt etter et så røft oppsett på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 32mm vil nok være mer riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2015 Hehe, selvsagt i mm.! Men når det er snakk om 3,2cm eller 32mm høres det absolutt ikke ille ut? Hvordan kan felgen virkelig stikke så mye lengre ut med kun 32mm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 Det høres kanskje ikke så ille ut, men det utgjør mer enn du skulle tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 Men det er vel noe med at det bygger innover og, så blir meir enn 32mm i forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 Jeg tenkte ved lik bredde på felgen, men om man sammenligner med en 7,5" originalfelg med ET47, vil en 8,5"-felg med ET15 stikke 38,3mm lengre ut. Samtidig vil den være 25,7mm lengre ut fra fjærbeinet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 ET/innpress forteller bare hvor senterlinjen til felgen ligger i forhold til annleggsflaten på felgen er. Endrer man ET, endrer man dermed sporvidden til bilen også. Det betyr at dersom man endrer fra f.eks. ET40 til ET20 flytter man midten av felgen 20mm utover. I tillegg kommer det da om man endrer bredden på selve felgen. Endrer man fra f.eks. 8" til 9" felg med samme ET bygger felgen 0,5" ekstra både innover og utover, men sporvidden forblir den samme Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå